11 דברים שיכולים לקרות כאשר אתם עוזבים מדיה חברתית

המדיה החברתית היא כיף מפואר ומבאסת זמן עצום, שלא לומר די ממכרת. הנה מה שקורה כשאתם מושכים את התקע, אפילו להפסקה קצרה

People,watching,video,live,streamings

הקריסה של פייסבוק, אינסטגרם ווואטספ השבוע לימדה את כולנו שיעור חשוב בהתמכרויות. המדיה החברתית רצופה סתירות. זה יכול להיות כיף אבל גם מקומם. זה יכול לגרום לך להרגיש פחות לבד, אבל גם לעורר תחושות של בידוד וחוסר התאמה.

והאם אפשר לדבר על הטרולים? אם אתה מבלה הרבה זמן ברשתות החברתיות, או בטלפון שלך באופן כללי, זה יכול להיות קשה לדמיין את החיים בלעדיו.

עם זאת, ישנן הרבה סיבות לשקול לקחת הפסקה מגלילה בלתי נגמרת. אם אתם מוכנים לקחת את הצעד, להלן כמה דברים שצריך לצפות בהם בהפסקה מהמדיה החברתית.

תתבצע יותר עבודה ותעשו זאת מהר יותר

כאשר אינכם צריכים לדאוג שהמכשירים שלכם יזמזמו ימינה ושמאלה, אתם יכולים למצוא את רמות הפרודוקטיביות שלכם עולות. "העניין במדיה החברתית הוא שזה קוטע אותנו כל הזמן", אומרת ג'ואן קנטור, פרופסור לתקשורת באוניברסיטת וויסקונסין-מדיסון. "כשאנחנו עוצרים את עצמנו לבדוק מדיה חברתית, שוב ושוב, היא באמת הופכת לצורה נוספת של ריבוי משימות, ורב -משימות גורמות לכל מה שאתה עושה לקחת יותר זמן, ואתה עושה את זה בצורה נחותה".

למעשה, ההסתדרות הפסיכולוגית האמריקאית מעריכה כי ניסיון ללהטט במספר משימות בבת אחת - כגון לחיצה קדימה ואחורה בין פייסבוק לפרויקט חשוב - עשוי לצמצם את זמנך היצרני בכ- 40 אחוזים. זה מחיר גבוה לשלם על כמה לייקים ותגובות.

עוד ב"בריאות"

כמה צעדים באמת צריך ללכת כל יום כדי לחיות יותר?

מצאנו את תנוחת השינה הטובה ביותר לכאבי גב תחתון

8 סיבות לא צפויות שאתם תמיד צמאים

 

אתם עלולים להרגיש חרדה בהתחלה

למרות שההשפעות של הפסקת מדיה חברתית הן בדרך כלל חיוביות בטווח הארוך, התגובה המיידית שלכם עשויה להיות מתח וחרדה. תחושות אלו נגרמות על ידי נסיגה נוירוביולוגית מהתחושה של להיות מחוברים  כל הזמן.

למרבה המזל, רגשות אלה בדרך כלל אינם נמשכים מעבר לימים הראשונים להפסקת הרשתות החברתיות, כך שתוכלו ליהנות מההשפעות החיוביות במהרה.

אתם תרגישו פחות לחוץ

מכיוון שהמדיה החברתית הפכה כל כך קלה לגישה בכל מקום ובכל זמן, לעתים קרובות אנו חשים נאלצים לשים לב 24/7 למה שמתרחש בעדכוני החדשות שלנו ולוחות הזמנים שלנו. לדברי גרינפילד, הדחף הזה להיות מודע כל הזמן למה שקורה באינטרנט מוביל לעלייה בקורטיזול, הורמון הלחץ. לחץ מוגבר זה יכול להביא שלל שלל השפעות שליליות על המוח, כגון זיכרון מופחת וסיכוי מוגבר לדיכאון. התרחקות ממדיה חברתית גורמת לך להיות פחות מועד לרמה כה גבוהה של קורטיזול, מה שמותיר אותך רגוע יותר וממוקד יותר. למידע נוסף על הדרכים המוזרות שהמדיה החברתית משפיעה על המוח שלך.

אתם תרגישו בטוחים יותר בעצמכם

כאשר אנו מפרסמים ברשתות החברתיות, אנו נוטים לשתף רק בחלקים המאושרים והמרגשים בחיינו שאנו רוצים שאחרים יראו. זה אולי נראה לא מזיק, אבל כשאנחנו רואים רק אנשים במיטבם, קל להרגיש שאנחנו מפגרים בהשוואה. נטייה זו להשוות את עצמנו באופן שלילי לאלה שלדעתנו עדיפים היא מה שהפסיכולוגים מכנים השוואה חברתית כלפי מעלה. "נניח שאתה מתקשה להביא ילד לעולם", אומרת מאי-לי נגוין סטיירס,  פוסט-דוקטורנטית ומרצה באוניברסיטת יוסטון.

"בדרך כלל אנשים לא היו ניגשים אליך ואומרים, 'טוב תראה כמה התינוק שלי מדהים!' או משהו כזה. ואילו זה מרגיש ככה במדיה החברתית, כי אנחנו מפרסמים לקהל כל כך גדול ".

יציאה מפייסבוק וחשבונות מקוונים אחרים יכולה לעזור לחסום חלק ניכר מההשוואה החברתית הזו, ובסופו של דבר תחושו הרבה יותר מאושרים ובטוחים יותר. ואי השוואה של עצמך לאחרים היא אחת הדרכים להשיג קבלת גוף.

תישנו יותר

אתם לוקחים דקה מהירה לבדוק הודעה אחת באינסטגרם לפני השינה, כשלפתע אתם מבינים שגלשתם, אהבתם והערתם הרבה לפני השינה שלכם. נשמע מוכר? תחשבו על זה: אם אתם עושים את זה כל יום, זה 15 שעות בשבוע שאתם מבלים רק במדיה חברתית.

זה לא כמו לצאת לארוחת ערב עם חבר, זה רק להסתכל על מישהו משחק עם האוגר החדש שלו ואז להגיב על זה.

Young,woman,using,a,smartphone,in,a,subway
צילום: shutterstock

תחזקו את מערכות היחסים שלכם פנים אל פנים

אין ספק שמדיה חברתית יכולה להיות דרך מצוינת לשמור על קשר עם חברים ותיקים או משפחה מחוץ לעיר, אך ניתוק הקשרים עם האינטרנט יכול לחולל פלאים עבור החברות המוחשית שלכם.

יחסים בין אישיים פנים אל פנים בדרך כלל חזקים בהרבה מאלה המתנהלים אך ורק באינטרנט, ולקיחת נשימה מחשבונות המדיה החברתית שלכם מאלצת אתכם להתמקד באינטראקציות בעולם האמיתי הזה.

אתם תשבו פחות

ישיבה כל היום יכולה להיות מסוכנת לבריאותכם כמו עישון, אומרים מדענים. ואחרי יום ארוך בעבודה, אנו משתמשים יותר ויותר בזמננו הפנוי כדי לבדוק את המדיה החברתית - מתוך ישיבה.

התרחקות ממדיה חברתית מפנה את זמנכם לפעילויות בריאות יותר. רק אל תחליפו גלילה במשחק משחקי וידאו או בינג' ב- Netflix.

תלמדו יותר על עצמכם

ברגע שתפסיקו לגלול בין דעות של אנשים אחרים, סביר שתגלו יותר מה מניע אתכם, לא אותם. הצורך להיות רלוונטי בעיני אחרים יאבד את אחיזתו, מה שיוביל לגילוי העצמי של האדם.

כישורי קבלת ההחלטות שלכם ישתפרו

אמונותיהם וערכיהם של אנשים רבים מושפעים ממה שהם קוראים ברשתות החברתיות. על פי מחקר שנערך על ידי Pew Research, מחצית ממשתמשי פייסבוק מקבלים את החדשות שלהם רק מהאתר.

תתווכחו פחות

הרבה יותר קל להקליד הערה חריפה כשאתם מסתתרים מאחורי מסך מאשר לזרוק עלבון כשאתם נמצאים בחדר יחד עם אנשים. אבל כשאתם מפסיקים להשתמש במדיה חברתית, אתם מוציאים את עצמכם מהמערכת ואתם תהיו פחות טעונים רגשית.

תפתחו יותר אינטליגנציה רגשית

השתמטות מדיה חברתית עשויה לא רק להפוך אתכם לאנשים נחמדים יותר, אלא היא גם יכולה לסייע לכם לפתח את האינטליגנציה הרגשית שלכם, מיומנות בעלת ערך במקום העבודה. אבל זה אכן דורש מכם, כן, לקיים אינטראקציה עם בני אדם אחרים.

הרמת ראש מהמסך וניהול שיחות אמיתיות יכולה להעלות את איכות מערכות היחסים שלכם ולעזור לכם לפתח מיומנות קריטית זו.

*מקור - thehealthy