זאת הטעות הקריטית שאתם עושים כשאתם מנקים את הבית

אם תצליחו לתקן את טעויות הניקיון הנפוצות האלה, הבית שלכם ינצנץ

Beautiful,young,caucasian,blonde,housewife,with,rubber,gloves,on,hands

טעות 1: שימוש באותו סמרטוט ברחבי הבית

למה זה מלוכלך: למרות שמתיחים אותו בתמיסת ניקוי, כאשר אתם משתמשים באותו סמרטוט במספר נקודות ברחבי הבית, הסמרטוט תלוי על הלכלוך מהמשטח הקודם ומפיץ אותו לכל משטח בו הוא נוגע לאחר מכן. זה אומר שחיידקי אמבטיה נמרחים על ארונות המטבח, שולחן הסלון ובכל מקום אחר בו אתם משתמשים בסמרטוט.

איך לתקן: השתמשן בסמרטוט חדש לכל משטח מנוקה, או במטלית בד ניקוי מיקרופייבר המיועדת לכל אזור בבית. ניתן לזרוק מטליות ניקוי מיקרופייבר לכביסה או לכבס אותן היטב לאחר כל שימוש להסרת זבל או לכלוך.

טעות 2: אי ניקוי השואב

למה זה מלוכלך: כאשר מסנן השואב לא השתנה או נוקה במשך זמן מה, לא רק שהוא אינו מסוגל לאסוף לכלוך ואבק כפי שהוא צריך, עקב ירידה ביניקה, אלא שלכלוך גם נשב חזרה והשטיח נשאר מאובק.

איך לתקן: החליפו פילטרים ונקו את המיכל מיד לאחר שהתמלאו. נגבו את אביזרי השואב, את הצינור ואת האוורור בעזרת מטלית ניקוי לחה מיקרופייבר או מגבת נייר לחה, ובדקו שוב שהשואב מנותק מהחשמל תחילה.

טעות 3: הכנסת כל כלי מטבח לתוך מדיח הכלים

למה זה מלוכלך: כלי מטבח קטנים יותר כמו כותש שום או מגררת גבינה מכילים פינות וגרגרים קטנים שמדיח כלים לא תמיד מסוגל לנקות. כאשר אוכל נשאר בכלים אלה, הוא עלול להתעבש ולהיכנס למזון בפעם הבאה שתשתמשו בכלי.

איך לתקן: דלגו על מדיח הכלים ושטפו ביד עם סבון כלים ומים חמים, תוך שימת לב במיוחד לפינות וחורים קטנים.

עוד ב"בריאות"

זאת הסיבה שאין לכם בטן שטוחה

מדוע לעולם אסור לכם לשבת על המיטה עם בגדי יציאה

כמה גרוע זה לעשות שימוש חוזר בספל קפה?

 

טעות 4: החזרת מברשת אסלה בחזרה למתקן

למה זה מלוכלך: אם מברשת אסלה מוחזרת למתקן שלה מיד לאחר השימוש, הלחות והחיידקים מהאסלה נלכדים במיכל ובמברשת, שם הם מתרבים ומתרבים. חיידקים אלה נשטפים חזרה לשירותים בפעם הבאה שבה אתם משתמשים במברשת.

איך לתקן: לאחר הקרצוף אפשרו למברשת האסלה להתייבש לגמרי לפני החזרתה למתקן.

טעות 5: ניקוי רצפה

למה זה מלוכלך: בעת טאטוא, שטיפה או שאיבה של הרצפה לפני ניקוי הרהיטים, אבק ופירורים נופלים משולחנות, דלפקים ומדפים, המחייבים אתכם לנקות מחדש את הרצפה.

איך לתקן: נקו חדר מלמעלה למטה. התחילו עם חלונות עד שולחנות ודלפקים, כסאות וספות, שולחנות צד ושולחן קפה, וסיימו ברצפה.

טעות 6: ריסוס חומר ניקוי ישירות על משטח

למה זה מלוכלך: ריסוס של חומר ניקוי ישירות על רהיטים, משטחים או זכוכית עלול לגרום להצטברות הפתרון ולהוביל לרהיטים ומשטחים שמנוניים ולחלונות מפוספסים. זה גם עלול לגרום ללכלוך ואבק להידבק אליהם בצורה חזקה יותר.

איך לתקן: ריסוס תמיסת ניקוי על מטלית ניקוי מיקרופייבר או מגבת נייר חד פעמית, ולאחר מכן לנגב את המשטחים.

ניקיון
צילום: shutterstock

טעות 7: שטיפת קרש חיתוך עם סבון כלים

למה זה מלוכלך: בעוד סבון כלים ומים חמים מסירים שאריות מזון גלויות מתוך קרש חיתוך, החתכים בלוחות חיתוך מעץ ופלסטיק לוכדים חלקיקי מזון מיקרוסקופיים. אלה חיידקים שמועברים לכל מזון שאתם מכינים על קרש החיתוך הזה.

איך לתקן: אל תכניסו אותו למדיח הכלים! קרש חיתוך מעץ יכול להתעוות ולסדק, בעוד קרש חיתוך מפלסטיק יכול להימס במים חמים ובסביבה לחה של מדיח כלים. במקום זאת, יש להשרות את קרשי החיתוך במי חמצן או בתמיסת אקונומיקה (2 כפות אקונומיקה וליטר מים אחד), לשטוף במים ולייבש לחלוטין.

*מקור - tasteofhome