מדוע לעולם אסור לכם לשבת על המיטה עם בגדי יציאה?

אתם יודעים מה החולצה והמכנסיים שלכם אספו במהלך כל היום? קבלו את סודותיהם הקטנים והמלוכלכים במיוחד

Young,woman,relaxing,and,drinking,cup,of,hot,coffee,or

בואו נודה בזה, רק בגלל שהתקלחתם בבוקר ואתם לא מסריחים לא אומר שהבגדים שלבשתם ברכבת התחתית, בבנק, בעבודה, לחדר הכושר או לדייט ארוחת ערב נקיים.

יש שיגידו שהבגדים המפוארים שלכם ממש מלוכלכים. רגע לפני שאתם חושבים להתרווח מתחת לסדינים מבלי להחליף לפיג'מה (או לפחות חולצת טריקו ומכנסיים קצרים), ריכזנו כמה השלכות פוטנציאליות שיכולות לגרום לכם ללכת לחדר הכביסה במקום לחדר השינה.

בני אדם מגעילים

כמובן, תרגול היגיינה טובה חשוב מאוד לבריאות הכללית שלנו, שלא לדבר על החיים החברתיים, אך הבנת מה שקורה באופן טבעי במשך יום לגוף של אדם תבהיר עד כמה זה גרוע לא להחליף את הלבוש החיצוני או את התחתונים שלכם בהזדמנות הראשונה.

עוד ב"בריאות"

זאת הסיבה שאין לכם בטן שטוחה

כמה גרוע זה לעשות שימוש חוזר בספל קפה?

5 סימנים שהחזייה שלך צמודה מדי - ואיך תמצאי את הגודל המושלם בשבילך

 

סרטון של Brit Lab המוצג באינטרנט מגלה שאנחנו בעצם מייצרים לכלוך - והרבה. אחד המומחים אומר, "אנחנו כל הזמן שופכים תאי עור, נוטפים שמני עור ומפרישים זיעה על כל מה שאנחנו לובשים. למעשה, אדם משיל כ- 500 מיליון תאי עור וליטר זיעה, מדי יום."

חיידקים נדבקים כמו דבק

"חיידקים ואורגניזמים יכולים לשרוד שבועות ואפילו חודשים על בגדים", חשף פיליפ טירנו, מנהל מיקרוביולוגיה ואימונולוגיה באוניברסיטת ניו יורק בשנת 2010, לאחר שגילה כי בגדים חדשים (עדיין עם טיקטים עליהם) יכולים להיות מזוהמים בחיידקים, נגירוס או חיידקי סטאף.

מכיוון שהוא מציע לכבס בגדים חדשים לפני לבישתם, כנראה שכדאי לחטא את חולצת הטריקו שהסתובבתם בה באותו יום חם במשך 12 שעות. לא שופטים, רק אומרים.

חולצה חדשה
כנראה שכדאי לחטא את חולצת הטריקו שהסתובבתם בה באותו יום חם במשך 12 שעות. לא שופטים, רק אומרים.

פריחות, אקנה, זיהום, אוי!

"אחד הגורמים העיקריים לאקנה בגב ובחזה נגרם כתוצאה מלחץ וחיכוך ממושך על ידי כל דבר שמתחכך שוב ושוב על העור, כגון חולצות צמודות ותיקי גב." וככל שמשהו מפחיד יותר, הפריצה הגרועה ביותר יכולה להיות. "סדינים מלוכלכים ובגדים מלוכלכים יכולים להעביר לכלוך וחיידקים לתוך זקיק השיער ולגרום לו להיסתם ולהדבק".

*מקור - thehealthy