למה העור שלנו מרגיש כל כך מגרד כשאנחנו בלחץ?

מחקר חדש מגלה שהפחתת חרדה ומתח משפרים לא רק את איכות חיינו אלא מקלים גם על תסמיני אלרגיה. קבלו 5 דרכים קלות להתגבר על תחושות דאגה מלחיצות שישפיעו על האלרגיה שלכם

חרדה וגירוד

שנת 2020 והמחצית הראשונה של 2021 יחרטו אצלנו לנצח כאחת התקופות הקשות ביותר שעברנו בשנים האחרונות, נגיף הקורונה שהפך את חיי השגרה שלנו וכפה עלינו מלבד החשש מהדבקות בווירוס גם בידודים, סגרים, פיטורים ומבצע "שומר החומות" שחתם בהד שלילי את התקופה שרובנו היינו שמחים למחוק מהזיכרון - הכניסו לחיינו לא רק פחדים וחששות מעתיד לא ברור אלא גם מתח, לחץ וחרדה מהווה שמצריך הסתגלות מאומצת ומחודשת.

עוד ב"בריאות"

הפרעות אכילה משפיעות גם על בנים. אז למה אנחנו לא מדברים על זה?

התופעה המטרידה שמלווה אתכם מהילדות בלי ששמתם לב

מצאנו את הדרך היעילה ביותר להירדם והיא לוקחת רק 10 שניות

 

החרדה והלחץ משפיעים לא רק על המצב הנפשי, אלא שולחים את זרועותיהם ומשפיעים באופן פיזיולוגי על הגוף ואחד הסימפטומים הנפוצים יותר הוא אלרגיה. ניתן לטפל ביעילות בכל אחד מהם, אך חשוב לקבוע האם החרדה והגירוד קשורים זה לזה. גירוד בגלל חרדה הוא לא פחות ממשי מגרד מסיבות אחרות, אך יתכן וננקוט בגישה אחרת לטיפול.

קיים קושי להבחין בהבדל בין אלרגיה לבין מתח וחרדה שכן גופנו עלול להגיב בצורה דומה בשני המקרים. התגובות כוללות בין היתר: קוצר נשימה, לחץ בחזה ודפיקות לב מואצות.

מה גורם לגירוד בחרדה?

חרדה, במיוחד אם היא כרונית, עלולה להשפיע על בריאותך במובנים רבים. היא קשורה למספר בעיות עור. רק תחשבו איך רגע קצר של מבוכה יכול לגרום לכם להסמיק או איך עצבנות יכולה לגרום לאנשים מסוימים לצאת מדעתם. משקל הלחץ הנפשי או הרגשי יכול גם לגרום לגירוד חמור.

במאמר שהתפרסם על ידי חברת Kleenex לרגל השקת מוצר טישו חדש עבור הסובלים מאלרגיה, התייחסה ד"ר כריסי ג'ונס לקשר ההדוק בין חרדה לאלרגיה, והציעה מספר דרכים להתמודדות עם רגשות דואגים ומלחיצים:

 

מתי לפנות לרופא אם יש לך גירוד וחרדה?

חרדה וגירוד הם שני הדברים שיכולים לבוא וללכת. אם הם חולפים ולא גורמים לבעיות משמעותיות, ייתכן שלא תצטרכו לפנות לרופא. אם זה המקרה, זה עדיין רעיון טוב להזכיר את זה בביקור הבא שלכם אצל הרופא. אם חרדה וגירוד מפריעים ליכולת שלכם לתפקד או לגרום נזק לעור או זיהום גלוי, פנו לרופא המשפחה בהקדם האפשרי. במידת הצורך תוכלו לקבל הפניה למומחה המתאים.

 

מקור הכתבה: אתר ד"ר כריסי ג'ונס ואתר healthline