משרד הבריאות: רמב"ם הוא בית החולים המזוהם ביותר

אתמול פורסם על ידי משרד הבריאות, דו"ח המציג את מספר מקרי הזיהום בבתי החולים, והתוצאות לא מעודדות

זמן צפייה: 10:05

הדו"ח של משרד הבריאות, שבדק את רמות הזיהום בדם עקב הכנסת צנתר, מחולק לפי גודל בתי החולים ומציג כי בית החולים המזוהם ביותר הוא רמב"ם, עם 6 זיהומים על כל 1000 צנתורים, ואילו סורוקה עם מספר הזיהומים הנמוך ביותר, העומד על 0.9.

"גיבשנו תכנית לצמצום זיהומים, הכוללת מודל תמריצים לבתי החולים שישתפרו, ופרסום שקוף של הנתונים לציבור", מסביר פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. "בשנה האחרונה הקציב המשרד לתכנית לטיפול בזיהומים 50 מיליון ₪ לשנה, ולמרות שתוצאות הדו"ח נראות חמורות, חל שיפור ניכר בנושא בשנה האחרונה", הוסיף.

"הצעד של משרד הבריאות, שלראשונה חושף את הדו"ח ולא משאיר אותו רק בחדרי החדרים של המשרד, מהווה חלק ממגמה חשובה של שקיפות שמתפתחת בשנים האחרונות במשרד. אבל מהדו"ח הזה לא ניתן ללמוד כלום", טוענת עמית תומר, כתבת כלכלה של "כאן בהקמה". לטענתה, הממצא המטריד ביותר שהיה בראש דו"ח מבקר המדינה, מספר האנשים שמתים כל שנה בעקבות זיהום, כלל לא נבדק: "הציבור לא מקבל את התשובות שהוא ראוי להן".

עוד ברשת בריאות

אפשר להירגע: טוסט שרוף לא גורם לסרטן [brightcove_iframe video_id='boker_25012017_03' autoplay='0' credit='' kid='1_6qbnpsvd' duration='554']

איך להוריד 2 קילו בשבוע

כך תגרמו לילדיכם להפסיק לאכול סוכריות גומי

סוף העולם הגיע: האם ממרח נוטלה מסרטן?

העולם הבוקר כל הקטעים