נזקי מסכות: 5 טיפים מנצחים לשמירה על העור עם מסכה

פצעונים בפנים, תפרחות למינהן, יובש וגרד: אז נכון, אנחנו מחוייבים להסתובב עם מסיכות כבר שנה, אבל איך שומרים על עור הפנים? ד"ר קרן בן ארי, רופאת עור מומחית לרפואת עור וטיפולים אסתטיים עם 5 טיפים כיצד לשמור על הפנים כדי שנשוב במהרה להיות החתיכים והחתיכות שהיינו לפני פרוץ המגפה

אישה עם מסכה

מסכות יוצרות סביבה סגורה המגבירה את כמות הלחות ליד העור שאינה מעוררת חשש אם אתם חובשים מסכה לתקופה קצרה, כגון בעת קניות בסופרמקרט או במהלך פגישה. עם זאת, כאשר חובשים מסכה במשך שעות, עודף הלחות עלול להוביל להתפרצויות וגירוי בעור בעיקר באיזורים בגון גשר האף, הסנטר ו/ או הלחיים ואם יש לכם היסטוריה של אקנה, רוזציה (מצב/ מחלת עור המתאפיינת בעור אדום עם פצעונים), דרמטיטיס/ אקזמה או דלקת עור ממגע אלרגי, מצבכם עלול להחמיר בעטיית מסיכת פנים ממושכת. כמו כן, ייתכן גם גירוי או שפשוף מאחורי האוזניים כתוצאה מהגומיות האלסטיות של המסכה. אז מה עושים? איך מונעים? פנינו לד"ר קרן בן ארי שתאיר את עיננו.

מסכות
מסכות כותנה הכי מומלצות

בחירת המסכה הנכונה

השוק מוצף במסכות אופנתיות וממותגות אך התאמה וסוג החומר חשובים יותר מהלוק בקניית מסכה. המסכה צריכה להתאים בצורה כזו שלא תחליק מהאף ותישאר מונחת על הסנטר בזמן הדיבור. רצועות אוזניים מתכווננות יכולות להיות נוחות ולהפחית גירוי מאחורי האוזניים. מסכות כותנה רכות יותר ומתאימות לרוב האנשים ואף עשויות לגרום לפחות גירויים בעור.

מסכות
סובלים מחצ'קונים? עדיף קרם לחות מג'ל

כדי להפחית בעיות עור, חפשו מסכות המציעות את הדברים הבאים:

  1. התאמה נוחה שלא תחליק ותשפשף את פנינו.
    התאמה צמודה על האף, בצדדים ומתחת לסנטר. לפחות שתי שכבות בד. בד רך, טבעי ונושם, כגון כותנה בעיקר השכבה הפנימית המונחת על עורנו. הימנעו מבדים סינתטיים, כגון ניילון ופוליאסטר. הם לא טובים לעורנו.
  2. מצאו מסכות עם סוגים שונים של לולאות אוזניים והחליפו סוג אחר בכל יום.
  3. שמירה על ניקיון המסכה תעזור גם לעור בריא. מסכה מלוכלכת משאריות איפור, שומן ותאי עור מתים יחמירו את מצבו של העור.
  4. טיפ נוסף, שאינו מיועד לעצלנים -הקפידו לשטוף את המסכה לפני עטייתה בפעם הראשונה. שימוש במכונת כביסה או שטיפה ידנית באבקת/נוזל כביסה רגיל, מים חמים וללא שימוש במרככים צריכים להספיק בכדי לשטוף כראוי מסכת בד.

גם אם את מאלו שיורדות למכולת עם איפור, עדיף בלי

כיצד ניתן למנוע בעיות עור הנגרמות על ידי המסכה:

  1. ניקוי וליחוח העור: שטיפת פנים עם מים פושרים וסבון עדין ככל שניתן עם הגבלת שטיפת פנים לבוקר, ערב ומיד לאחר הזיעה.
  2. עור יבש:מרחו קרם לחות לפני ואחרי לבישת מסכה, מריחת קרם לחות מוסיפה שכבת הגנה שיכולה להפחית את היובש. קרם  לחות נמרח מיד לאחר שטיפת הפנים. כדי להשתמש בקרם לחות עם מרכיבים כגון סרמידים (נגזרות של שומן שחשוב לעור ונמצא בקרמים מסויימים), חומצה היאלורונית ודימתיקון (נגזרת של סיליקון), כל אלו נמצאים בקרמים ויש לקרוא את המרכיבים ואם יש לכם עור שסובל מאקנה או התפרצויות של פצעונים - עדיף להשתמש בקרם לחות ג'ל.

Closeup,on,smiling,stylish,40,years,old,woman,in,roll
מומלץ לברוח וזלין על השפתיים היבשות

3. יובש ושפתיים סדוקות הם בעיות נפוצות בעטיית מסכה, ניתן לטפל במריחת וזלין לפני עטיית מסכה ולפני השינה.

4. עדיף לדלג על האיפור כשאתם עוטים מסכה. מתחת למסכה, איפור נוטה יותר לסתום את הנקבוביות ולהוביל להתפרצות פצעונים. אם אתן מאלה שלא יורדות למכולת בלי איפור, עדיף להשתמש רק במוצרים ש״אינם קומדוגניים״ משמע, אינם סותמים נקבוביות.

5. שימוש בזהירות ובכמות מופחתת בחומרי קוסמטיקה מייבשים עם נטייה לגרות את עור- כגון: חומצה סליצילית- בתכשירים לאקנה, רטינואידים (רטין איי- ויטמין איי) המצוי בהרבה משחות להצערת העור ואפטר-שייב- על בסיס אלכוהולי.