הכנה ללידה: 5 דברים שאתם צריכים לדעת

ידע זה כח. רגע לפני שהיולדת הופכת לאמא, הנה 5 דברים שאת והפרטנר שלך חייבים לדעת לפני הרגע בו תהפכו להורים

זמן צפייה: 07:49

רגע לפני שאתם נכנסים לתהליך המדהים שנקרא הריון ולידה, חשוב לדעת כמה נקודות לפני שאתם רשמית תהפכו להורים, ותקבלו את המתנה הגדולה ביותר.

1. קורס הכנה ללידה

לכו לקורס הכנה ללידה ע"י מיילדת מוסמכת ולא ע"י איש מקצוע אחר כמו פיזוטרפיסטית, מורה ליוגה, אפילו לא ע"י דולה שהיא אינה אשת מקצוע ואין לה ידע רפואי. גם לקבל עזרה או ייעוץ מהאימא /סבתא או חברה טובה אינו מספיק טוב, כי כל אחת מהם מעבירות את החוויה האישית שלה ומה שהיא זוכרת ועברה באופן סובייקטיבי ואינו בהכרח מתאים ליולדת עצמה. הכי חשוב הוא הידע שניתן במהלך קורס הכנה ללידה ע"י המיילדת המנחה.

קורס הכנה ללידה מעביר ידע רב ולא רק כיצד יש לנשום וטכניקות להירגע בזמן ולפני הלידה, המטרה של הקורס להקל לא רק בעזרת טכניקות הרגעה אלא בעיקר ע"י מתן ידע רחב ומקצועי.

2. הכירו את השפה המקצועית

חשוב להכיר את השפה המקצועית של הצוות המקצועי רפואי שמיילד. ישנם הרבה מושגים שהצוות המקצועי במהלך הלידה ולפניה משתמש וחשוב ללמוד להכיר אותו ולהבין את המשמעות של השפה והמילים שהם משתמשים. חשוב גם לדעת מה הם בדיוק 'צירים' או עצמות הספינה, פתיחה באצבעות (בכלל מדובר על מדידה בס"מ), קיצור צוואר הרחם ועוד הרבה מושגים ושמות של סיטואציות שנשמעים במהלך הלידה. ככל שהיולדת תדע את פירוש המושגים והמילים ככה היא תרגיש בטוחה יותר, חיבור לידע זהו חיבור לכוח .

3. הכנה רגשית

דאגו לחיבור והכנה רגשית של בני הזוג ביחד. הלידה היא היום חוויה משפחתית זוגית ולא כפי שהיה בעבר שהיו מכניסית רק את היולדת לחדר הלידה ורק האישה והצוות הרפואי היה יולד את העובר. היום יש ללמוד וללמד את בני הזוג ביחד כיצד להתרגש לקראת הלידה ולא לפחד לקראת הלידה.

יש חשיבות עצומה להכנה רגשית של המשפחה ובן הזוג לקראת הלידה, כך גם בן הזוג מקבל כלים חשובים להכנה ללידה במהלך קורס הכנה ללידה.

חשוב להכיר את השפה המקצועית של הצוות המקצועי רפואי שמיילד
חשוב להכיר את השפה המקצועית של הצוות המקצועי רפואי שמיילד | צילום: shutterstock

4. ביחרו בקפידה מי ילווה אותך

ישנם הרבה מקרים בהם מי שמצטרפת ללידה היא האימא, אשר גורמת ליולדת לחצים ופחדים נוספים. האימהות נלחצות, בוכות מרחמות על הבנות שלהם וכואבות את כאבן ובמקום להעצים אותם ולחזק אותם הם מלחיצות אותם וגורמות קושי במהלך הלידה. באחד המקרים היולדת בקשה אפידורל וכאשר שאלתי אותה לשם מה, היא אמרה שזה בשביל הבעל כי קשה לה מאד לראות אותו לחוץ וסובל כל כך.

5. הגיעו ללידה עם 'תכנית לידה'

'תכנית לידה' הוא מסמך הצהרת כוונות של היולדת אשר כותבת ונותנת אותו למיילדת ולצוות המקצועי לפני הלידה. רוב הנשים היום עדיין לא מגיעות ללידה עם המסמך ועם תכנית לידה כתובה והדבר הזה מאד חשוב לקראת הלידה בעיקר על מנת לאפשר ליולדת להרגיש תחושת שליטה על הלידה.

בתכנית הלידה היולדת כותבת בעצמה בבית בשקט לפני הלחץ כיצד היא רוצה שהלידה שלה תהיה, מה יעשה וכיצד יפעלו הצוות המקצועי והיולדת במהלך הלידה. בבית חולים תל השומר ניתן לכתוב תכנית לידה ביחד עם המיילדת בפגישה לפני הלידה ללא עלות.

המסמך הוא בעיקר מסמך הצהרות והוא אינו מחייב, לא כלפי היולדת ולא צוות בית החולים במידה וחל שינוי במצבו של העובר או של היולדת, וכן גם מבחינת היולדת היא יכולה לשנות את תכנית הלידה שלה במהלך הלידה.

שיהיה במזל טוב.

עוד ברשת בריאות

איך באים הורים לעולם?

בהריון? מה אסור לך לאכול ולא ידעת עליו

נכון או לא נכון? עושים סדר במיתוסי הריון בקיץ

הג'ל שמחליף את הרחם