אזהרה לגברים: איזו תנוחה יכולה לשבור לך?

זה לא מיתוס. אפשר "לשבור" את איבר המין הגברי בסקס, וזה נשמע בדיוק כמו שזה. אז כדי למנוע את המצב העדין הזה, חוקרים מברזיל מצאו את תנוחת הסקס הכי מסוכנת

זמן צפייה: 00:56

במחקר, שפורסם ב- Advances in Urology, החוקרים מברזיל מצאו כי תנוחת הסקס "הבוקרת" (cowgirl position), בה האישה יושבת על הגבר במעין תנוחת רכיבה, היא התנוחה המסוכנת ביותר, ורוב מקרי הקרע בפין, נגרמו בעקבותה. עוד נמצא כי הגיל הממוצא של הגברים שהגיעו למיון עקב שבר בפין הוא 34.5.

אז נכון, איבר המין הגברי לא מכיל עצם, אלא הוא איבר ספוגי המתקשה בעת הזרמת דם אליו בזמן גירוי, אז מה בדיוק "נשבר"?

בשעת גירוי מיני, כלי הדם באיבר המין מתמלאים בדם הזורם לאיזור, מה שגורם ללחץ המוביל לזקפה. עיקום פתאומי או ניסיון לקפל את איבר המין בזמן הזה, יכול לגרום לקרע ברקמת התאים באזור, מה שיוביל לצליל נוראי של "שבירה" ולאחריו צרחה איומה של הגבר. הקרע יכול גם לגרום לפגיעה קשה בשופכה ולכן מומלץ לסור לבית החולים ולא להמתין שהכאב יעבור.

סקס
הגיל הממוצע של הגברים שהגיעו עם שבר באיבר המין היה 34.5 | צילום: shutterstock

המחקר בדק את כל מקרי המיון שהתקבלו בין ינואר 2000 ועד מרץ 2012 בבתי החולים הגדולים בקמפינאס שבברזיל. אוכלוסיית העיר מונה כ-3 מיליון איש סה"כ, אז אולי תשמחו לדעת שהתקבלו רק 44 גברים בתקופת המחקר הנ"ל.

לאחר ניתוח הנתונים, רוב המקרים (66.7 אחוזים מהם) התרחשו בזמן יחסי מין הטרוסקסואלים. 14.3 אחוזים כללו משחקי פין כלשהם, 9.5 אחוזים התרחשו ביחסי מין הומוסקסואליים ושאר המקרים התרחשו מסיבות "לא ברורות", שכנראה הפציינטים לא הסכימו לחשוף, ואולי טוב שכך.

__________

אחת ולתמיד: כמה זמן לוקח לעשות סקס?

איך לעשות סקס במטוס, וכמה זה יכול לעלות לכם?

איפה בעולם מעודדים תיירים לעשות סקס עם מקומיים?

אילו סוגי כאבי ראש קיימים וכיצד מטפלים בהם?

_________

כאמור, ביחסי מין הטרוסקסואלים, אך גם באלו ההומוסקסואליים, "תנוחת הבוקרת" הייתה אחראית לרוב השברים, לאחר מכן התנוחה המפורסמת "דוגי סטייל", הובילה את הגברים למיון. ביחסי מין הטרוסקוסליים, 21.4 אחוזים מהשברים התרחשו בעקבות התנוחה המיסיונרית.

למרות השבר, הצרחות והכאבים האיומים (כך מספרים), טוב לדעת שלטווח הארוך, השפעות השבר הן מועטות. רק 2 גברים במחקר סבלו מבעיות בתפקוד המיני בהמשך חייהם, ו-4 גברים סיפרו כי איבר מין קיבל נטייה מאז השבר, מה שלא באמת מזיק לתפקוד מיני בריא. שאר הגברים חזרו לקיים יחסי מין תקינים עם איבר שלא הראה בעיות.

ולנו רק נותר לשאול איפה הייתם בשיעור חינוך מיני בבית הספר?

עוד ברשת בריאות

שבדיה מציעה: הפסקות סקס יזומות [brightcove_iframe video_id='health-articles-029' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_fh3frv9p' duration='41']

השילוש הקדוש: 3 פעולות להשגת אורגזמה נשית [brightcove_iframe video_id='health-articles-036' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_n1jj5e9m' duration='56']