לכבוד יום המלפפון החמוץ: זה מה שיקרה לכם אם תאכלו אותו

המבורגר לא שלם בלעדיו, סלט הטונה לא יכול לחיות בנפרד ממנו, הוא מעיר כל סנדוויץ ומחייה כל ארוחה: האם מלפפון חמוץ הוא בריא, כמה קלוריות בו ולמה שווה להכין לבד?

מלפפון חמוץ
מלפפון חמוץ | צילום: אינסטגרם

תמיד עדיף לאכול אוכל טרי, או כזה שהחמצתם בעצמכם. כולנו יודעים שלקופסאות המשומרות מכניסים כל מיני חומרי שימור, חומרי טעם וריח, סוכר ונתרן, שהגוף שלנו לא ככ צריך, וכאלו שאפילו מזיקים לו בטווח הארוך. מה חשוב לדעת על המלפפונים המשומרים ואיך תבחרו יותר בריא וטוב? הנה 5 דברים שחשוב שתדעו על המלפפון החמוץ, לכבוד יומו המיוחד שיתריים מחר.

 

1. מלפפון מחמיצים בבית וזוכים לפרוביוטיקה

נתחיל בזה שהכי טוב להחמיץ מלפפונים בבית, הכי בריא ולא מכיל חומרים מזיקים לגוף. ירקות שנמצאות בקופסאות שימורים מכילים כמויות של מלח וסוכר ואינם מכילים חיידקים פרוביוטיים שניתן להשיג אם רק עושים את ההליך בבית. כדי לשמר את המלפפון החמוץ יש להשתמש בכמויות גדולות מאוד של מלח ולכן לא מומלץ להפריז בצריכתו ובמיוחד לאנשים עם לחץ דם גבוה או בצקות.

 

2. המלפפונים עשירים בנוגדי חמצון

המלפפונים החמוצים הביתיים עשירים בנוגדי חמצון המגנים מפני רדיקלים חופשיים ומונעים מחלות שונות ומאטים את ההזדקנות. בנוסף, המלפפונים עוזרים לפנות פסולת מהגוף ולנקות את הגוף מרעלים.

 

3. החמיצו לאיזון רמות הסוכר

נמצא שמלפפונים חמוצים עשויים לסייע באיזון רמות הסוכר בדם, אבל לא כאלו שקניתם מהסופר, אלא כאלו שהחמצתם בעצמכם, במקום מלח רגיל, השתמשו במלח אטלנטי או הימלאיה.

 

4. התיבול הבריאותי

כדי להחמיץ בריא ככל שניתן הוסיפו למלפפון החמוץ שלכם פלפל אנגלי לאנטיאוקסידנטים, שמיר להרגעה, מניעת גזים בבטן וריח רע מהפה, שום לאנטיביוטיקה וחיסון טבעי.

 

5. בלי קלוריות

ב-100 גרם מלפפון חמוץ יש רק 10 קלוריות, וזה מפתה לאכול מהם כמה שנרצה, אבל חשוב לזכור שבקופסאות המשומרות יש חומרים שאם אוכלים הרבה מהם עלולים לפגוע בחומציות הקיבה, להעלות את רמות הסוכר בדם ולהעלות את רמות הנתרן. לכן, למרות הקלוריות הזניחות, אכלו מהמלפפונים במידה ותמיד תעדיפו להחמיץ אותם בבית.