זה מה שקורה לגוף שלך כשאת נועלת עקבים כל יום

לרוע המזל, נעילת עקבים עלולה לגרום לנזק לגוף אם תנעלי אותם כל יום במשך מספר שנים. ולמרות שלא הכל זה חדשות רעות, בהחלט יש דברים שכדאי שתדעי

נעלי עקב

הרבה נשים לובשות עקבים מדי יום. אחרי הכל, רובנו מוכנות לסבול קצת כדי להשיג את הרעיון של אידיאל היופי. בין אם זה לשכב מתחת לסכין בניתוחים קוסמטיים, או לבלות שעות על גבי כסא המקעקע, יש הרבה דברים שאנשים עושים כדי לשנות את גופם גם אם זה כואב. אחרי הכל, האם לא כדאי שפרחי הדובדבן האלה יעטרו את זרועותיך או שתוכלי להעריך את הצללית החדשה והמשופרת שלך?

כמובן, זה לא חייב להיות הליך כירורגי או הגדלה קבועה, מכיוון שהרבה נשים לא אוהבות יותר מאשר איך שהן נראות בזוג העקבים האהובים עליהן. הן יכולות להוסיף אלמנט חדש של סטייל ולגרום לרגליים שלהן להיראות ארוכות יותר ולמראה אלגנטי יותר.

את תהי מועדת יותר לבעיות גב אם את נועלת עקבים מדי יום

"נעלי עקב הן האשם הגדול ביותר בגרימת כאבי גב", אומרת ד"ר מליסה גאלי, מנתחת רגליים וקרסול מוסמכות. "כאשר בוחרים נעליים שאינן מתאימות הן בהחלט יכולות להשפיע על בעיות גב ולגרום לכאבי גב, במיוחד בעמוד השדרה המותני שבו הרבה פיצוי בגפיים התחתונות קורה."

זו יכולה להיות עוד יותר בעיה אם יש לך סיבוכים אחרים שיש לקחת בחשבון. אם קיימת דלקת פרקים במפרקים אלה, חוסר איזון במפרק יגרום להתקדמות של דלקת פרקים.

עוד ב"בריאות"

הזמן הזה בחודש: הגיע הזמן שנדבר על כאבי מחזור

הדרך להיות אלוף האולימפי מתחילה באימון אחד ביום

8 סיכונים מפתיעים שעלולים לגרום לכם להתקף לב

 

אם את נועלת עקבים מדי יום, את עלולה לחוות כאבים בכף הרגל

אם אי פעם נכנסת לזוג עקבים, את יודעת שהם לא הנעליים הכי נוחות בעולם, הודות לעיצוב שלהן. בנוסף, אם אי פעם ענדת זוג עקבים כל היום על הרגליים כל הזמן, רוב הסיכויים שנאבקת בכאבים זמניים בכף הרגל בסוף היום.

אבל אם את נועל עקבים כל היום, כל יום, את יכולה לגרום לנזק קבוע בכפות הרגליים שלך, בגלל חלוקת המשקל הלא טבעית שהיא כופה עליך. "כאשר אנו נועלים עקבים גבוהים מאוד (מעל שלושה סנטימטרים) כרית השומן הטבעית בכדור כף הרגל נעקרת לכיוון האצבעות, וממזערת את ספיגת הזעזועים מתחת לכדור הרגל", אומרת ד"ר נליה לובקובה. "הירידה בריפוד ישירות מתחת לכדור הגרמי של כף הרגל עלולה לגרום לתגובות מתח או שברי מאמץ בכף הרגל, נוירומות או פגיעה עצבית ופגיעה ברצועה בכף הרגל."

נוטה לציפורן חודרנית? אם את נועלת עקבים כל יום, את יכולה להחמיר אותם

אם מעולם לא הייתה לך ציפורן חודרנית, תפסי את עצמך כברת מזל מכיוון שהן עלולות להיות כואבות למדי. ואם היה לך חוסר מזל להתמודד עם המצב הזה, אתה יודעת טוב מדי על הנפיחות, הכאב, האדמומיות, ולפעמים אפילו הזיהום שיכול לגרום.

ישנן מספר סיבות לכך שאנשים מפתחים ציפורניים חודרניות, כגון חיתוך ציפורניים בצורה לא נכונה, פציעה בכף הרגל או ציפורניים מעוקלות בצורה בלתי רגילה. בנוסף, נעילת עקבים מדי יום יכולה להיות אשם גם כן.

למרות שבדרך כלל ניתן לרפא ציפורן חודרנית די בקלות, אם יש לך סוכרת או כל מצב אחר שמשפיע על זרימת הדם לרגליים, את נמצאת בסיכון לפתח סיבוכים לא נעימים. אז הבחירה לנעול עקבים מדי יום היא אולי לא הרעיון הטוב ביותר עבורך.

נעלי עקב
צילום: shutterstock

כשאת נועלת עקבים מדי יום, יתכן שיהיה לך קשה לנעול נעליים אחרות

אם את נועלת נעלי עקב לפעמים, כמו למשל לאירוע מיוחד כמו חגיגה או חתונה, כנראה שלא תצטרכי להתמודד עם בעיות קבועות. אבל אם את לובשת נעלי עקב מדי יום, יתכן שתתקשי ללבוש כל דבר מלבדם, גם כשאת פשוט נמצאת בבית. ובכן, יש לכך סיבה. מכיוון שכף הרגל שלך מורמת והמשקל הולך קדימה, מתח רב מוריד מגיד אכילס והוא מתקצר עם הזמן. בגלל זה הרבה נשים קצת יותר מבוגרות לא מרגישות טוב, כי הגידים כל כך צמודים משימוש יתר בעקבים גבוהים כל חייהן.

אז על מנת לחסוך מעצמך את הגורל הזה, אולי כדאי לערבב את הנעליים בארון שלך כך שלא תנעלי עקבים מדי יום.

את עלולה לאבד את הגמישות אם את נועלת עקבים מדי יום

הסיבה לכך היא שגיד אכילס, הידוע גם בשם גיד השוק, יכול להתקצר או להתכווץ לאחר ללבוש עקבים גבוהים לפרקי זמן ארוכים. כל קבוצת השרירים האחוריים, כולל ההאמסטרינג והגלוטס, מנוצלים גם הם פחות. לכן מומלץ למתוח ולעסות את גיד אכילס ושרירי השוק לפני ואחרי נעילת עקבים.

למרבה המזל, את יכולה להקל על חלק מהנזק שנגרם עקב שימוש בעקבים מדי יום

בסדר, הבנו. יש אחדים מכן שהולכות לנעול עקבים מדי יום אם תרצו, לא משנה מה יהיו התוצאות. למרבה המזל, יש דברים שאת יכולה לעשות כדי למזער את הנזק. ראשית, אם הנעליים שלך ישנות או כבר לא מתאימות כראוי, זרקי אותן.

מומלץ לבצע מתיחות כמו פני כלב כלפי מטה בסופו של יום, כמו גם לעסות את השוקיים והעקבים שלך. מומלץ גם להעלות את גובה העקב לאורך כל השבוע, ולנעול סניקרס בדרך לעבודה. אם נשים בשנות ה -20 לחייהן היו מתחילות לעשות זאת עכשיו, היו להן פחות בעיות כשהן מתבגרות.

לבסוף, בחירת פלטפורמות על עקבים דקים יכולה לעזור, כמו גם מתיחת בהונות. וכמובן, אם את נחושה בדעתך לנעול עקבים, בצעי את המחקר שלך ולמדי בדיוק כיצד עליך ללכת על עקבים.

*מקור - אתר thelist