7 מאכלים שיאריכו לך את השיער במהירות

לפני שאת משקיעה כספים במוצרי שיער שיעשירו את שיערך וינסו להפוך אותך לגל גדות. אילו מאכלים כדאי לך להוסיף לתזונה שיאריכו את שיערך?

זמן צפייה: 01:00

שיער ארוך הוא הרבה יותר מסתם מקבץ שערות על הראש. הרבה נשים מתייחסות לשיער כאופי, כסמל סטטוס וכמודל יופי. אנחנו לא אומרים מה נכון או לא נכון, אבל אם את מאלה שמשתוקקות לשיער ארוך ושופע, אספנו עבורכן כמה מאלים שיאיצו את התהליך הטבעי של גדילת השיער. מוכנה לרשום?

סלמון

כמות האומגה 3 הנמצאת בדג סלמון השומני הזה מחזקת את זקיקי השערה ומעוררת את צמיחת השיער. לפי מחקרים, צריכת מזונות העשירים באומגה 3, מקצרת את שלה הטלוגן (אותו שלב בו זקיקי השיער נחים בין גדילה לגדילה). בנוסף, ויטמין B12 וברזל, העשירים בדג הסלמון, מוסיפים עוד בוסט אנרגיה לגדילת השיער.

צדפות

צדפות, אם אינכם אוכלים כשר, הם מכרה זהב של אבץ - אחד הויטמינים הנחוצים להארכת שיער מלא ברק. צדפה ביום יכולה לספק את הכמות הרצויה הזו, אבל מאחר וזה לא פשוט לארגן מנת צדפות בכל יום, ולאלה שומרי המצוות, יכולים להחליף עם סובין חיטה או בשר (במיוחד כבד).

הרבה נשים מתייחסות לשיער כאופי, כסמל סטטוס וכמודל יופי. כך תאריכי אותו | צילום: BrightSide

עוף

עוף הוא עשיר בחלבון מן החי, החשוב לייצור של קרטין - החומר ממנו מורכב השערה. מספיק מחסור של 2-3 חודשים בחלבונים, כדי לעצור את צמיחת השיער, כמו גם להגביר את נשירת השיער.

________________

מסימני הקיץ: כיצד מתמודדים עם מכת היתושים?

מסתבר שלחטט באף, ולאכול את זה, בריא

כיצד מזון מזין ואיכותי יכול ליצור מחלות בגופינו?

________________

ביצים

חלבון הביוטין, הנמצא בביצים, דרוש לצמיחת שיער ותחזוקתו. ביוטין כתוסף מזון מומלץ במקרה של נשירת שיער, אבל כשהוא מגיע בתזונה הוא הרבה יותר יעיל. בנוסף, ביצים מכילים לאוצין, חומצת אמינו חיונית לגוף האדם בכלל, ולשיער בפרט.

ביוטין כתוסף מזון מומלץ במקרה של נשירת שיער, אבל כשהוא מגיע בתזונה הוא הרבה יותר יעיל

שקדים

מלבד היתרונות הבולטים של השקדים, הם מכילים ויטמין E, אשר מעורר את צמיחת השיער ומחזק אותו. 30 גרם של שקדים (כ-15-20 שקדים) מכילים 70% מהצריכה היומית המומלצת. בנוסף השקדים מכילים גם ביוטין (כמו לביצים), חומצות שומן חיוניות וויטמינים מקבוצת B.

זרעי דלעת

זרעי דלעת עשירים בויטמינים מקבוצת B האחראים על צמיחת השיער ועל קרקפת בריאה. אם אתם סובלים מנשירת שיער רצינית, חובה להגדיל את כמות שמן הדלעת בתזונה, מאחר ומחקרים מצאו כי הוא מאוד יעיל במקרה זה.

אם תפנקו את עצמכם בקערת מרק עדשים, תקבלו כמחצית מכמות הברזל היומי המומלצת | צילום: shutterstock

עדשים

עדשים מחזיקים בשיא של כמות הברזל לגרם מזון, וברזל הוא אחד האלמנטים החשובים עבור צמיחת שיער בריא. אם תפנקו את עצמכם בקערת מרק עדשים, תקבלו כמחצית מכמות הברזל היומי המומלצת. כמו כן, עדשים מכילים אבץ, כולין (תרכובת אורגנית הנחוצה לאספקת הדם בקרקפת), ואלמנטים נוספים.

עוד ברשת בריאות

אביב הגיע, אלרגיה באה: איך מטפלים באלרגיות?

איך להיגמל מהסמארטפון ע"י גומייה לשיער ופתקית [brightcove_iframe video_id='health-articles-048' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_0kfb4xrg' duration='45'']

הללויה: מחקר טוען כי שוקולד משפר ביצועים ספורטיביים [brightcove_iframe video_id='health-articles-047' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ge48rflo' duration='55'']