הגברים בוכים בלילה: האם אתם בכיינים או שבאמת יש לכם סף נמוך יותר לכאב?

מה שהבנו מהפרק האחרון של זוג מנצח VIP הוא כשמעבירים גברים כאבי לידה, הם פשוט לא מסוגלים להתמודד איתם. אבל האם זה אומר שסף הכאב שלהם אכן נמוך יותר משל נשים, האם גברים ונשים חווים כאב באותו האופן והאם בכלל אפשר להשוות?

גבר חולה

מצד אחד נכון, נשים מתמודדות עם סיטואציות בהן הן חשות כאב, שגברים לא. אבל מצד שני, כאשר גבר טיפוסי מצונן הוא צוחק לעיתים קרובות על כך שהוא סובל מהתקף של "שפעת גבר". יש הבדלים מגדריים ברורים ועקביים בתפיסה ובחווית הכאב.

אחרי הכל, גברים לעולם לא יחוו כאבי מחזור או לידה, אז מדוע אנו משערים כיצד הם יתמודדו במצב כזה? מדוע אנו שוללים את תגובות הכאב הגברי כמוגזמות וטריוויאליות, ואיזו השפעה יש לנורמליזציה של כאב הנשים על הטיפול? אם באמת נבין את ההבדלים, עלינו לעבור להכללות פשטניות.

עובדה מדעית לא בדיונית

סקרים ומחקרים קליניים אישרו כי נשים אכן חשות יותר כאב, בתדירות ובעוצמה רבה יותר. הן נוטלות יותר משככי כאבים, סובלות יותר ממצבים שכיחים הקשורים לכאב כמו מיגרנה והפרעות בשרירים, ומבקרות אצל הרופא לעתים קרובות יותר. ייתכן שיש הבדלים בין המינים בתגובות לכמה משככי כאבים, כולל תופעות לוואי אפשריות.
עם זאת, מחקרים מבוססי מעבדה מגלים גם שגברים מראים סף כאב גבוה יותר (הנקודה בה אתה מגלה כאב לראשונה) וסובלנות גבוהה יותר לכאב בהשוואה לנשים. זה לא אומר שגברים חסינים לכאב, כמובן שלא, אבל הם כן מצביעים על נשים שפגיעות במיוחד לכאב. עם זאת, יש עדיין הרבה שאיננו יודעים סביב ההשפעה שיש לכך וכיצד הדבר עשוי להשפיע על הטיפול בכאב.

עוד באותו נושא

נפנוף בריא: כך תהפכו את מנגל החלומות שלכם לבריא יותר

הסרת שיער בלייזר בקיץ – כדאי או לא כדאי?

10 סימנים שהגוף שלכם זקוק לניקוי רעלים דחוף

מיליון דולר: 10 דרכים להשיג חיוך לבן ומסנוור כמו של הסלבס

סובייקטיבי וביולוגי

כאב הוא סובייקטיבי, ואבחון מחייב אותך לומר בכמה כאבים אתה נמצא, היכן הם נמצאים וכן הלאה, כך שההבדלים המגדריים שדווחו במחקרים מסוימים, כמו אלה לעיל, יכולים להיות הטיה בדיווח - בכך שגברים פשוט לא אוהבים להודות כי הם סובלים מכאבים ופונים לרופא שלהם רק כאשר זה נהיה ממש גרוע.

גבר חולה
צילום: shutterstock

התמדה מדעית

מבחינה היסטורית, נשים לא נכללו בניסויים קליניים בעבר וגם כיום, מעטים המחקרים שתוכננו בפועל עם הבדלים בין המינים. "כאב נשי" נתפס לעתים קרובות כרגיל, ולמרבה האירוניה זו יכולה להיות הסיבה שהוא לא נלקח ברצינות רבה יותר. באופן מדאיג, מחקרים רבים שמכירים בהבדלים בין המינים שולטים בהם סטטיסטית, במקום להסתכל עליהם כתוצאה חשובה בפני עצמה.

נעשים צעדים לשינוי אדישות זו למגדר אך למרבה הצער זה לא מספיק. חלק מסוכנויות המימון הלאומיות קובעות כי על המחקרים לשקול הבדלים אפשריים בין גברים ונשים, וכמה כתבי עת אקדמיים מובילים מחייבים לדווח על ניתוח רלוונטי. חשוב לא פחות שכאשר אנו מוצאים דמיון כמו גם הבדלים בין גברים ונשים, מדווחים גם על כך. עלינו גם ללכת מעבר לתיאור - אנחנו לא רק צריכים לדעת מתי מתרחשים הבדלים, אלא מדוע הם מתרחשים ומה ההשלכות.

הצטננות
מדוע מתרחשים ההבדלים בין כאב נשי לכאב גברי? | צילום: shutterstock

לסיכום, כאב משפיע על כל חיינו, עם העלויות המדהימות הקשורות לכאב והטיפול בו צפוי לעלות. צריך כל הזמן לדעת יותר על האופן שבו כולנו חווים כאב ועל סוגים שונים של כאב שיש לנו במקום לזלזל, להתעלם ממנו או להשאיר את אותן תפיסות מוקדמות סטריאוטיפיות להגדרה.

המאמר תורגם מאתר theconversation