אין מזגן? אין בעיה. 5 דרכים קלות לנצח את החום של הקיץ

בעקבות גלי החום הבלתי נסבלים ברחבי הארץ אנשים מחפשים דרכים להישאר קרירים. טמפרטורות קיץ גבוהות יכולות להגביר את הסיכון לתשישות חום ומכת חום. אם אין לכם מיזוג אוויר, ישנן דרכים שונות אחרות להישאר בטוחים מהחום

הצטננות

אם גם אתם סובלים נורא מגלי חום והטמפרטורות הגבוהות ברחבי הארץ, ייתכן שאתם גם תוהים איך תוכלו להישאר קרירים בקיץ הקרוב, במיוחד אם אתם ללא מזגן עובד. קבלו את חמשת הטיפים הבאים שיעזרו לכם להכות את החום.

  1. תישארו בתוך הבית

אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על קרירות היא להימנע לחלוטין מהחום על ידי שהייה בפנים עם אוורור מתאים. אם אתם צריכים לצאת החוצה, הגבילו את הזמן בחוץ על ידי הפסקות תכופות בהן אתם יכולים להיכנס פנימה או לאזור ממוזג כדי להתקרר.

ללכת לקניון, לספרייה, לאולם קולנוע או למסעדה הן דרכים אחרות להתקרר עם מיזוג אוויר.

 

עוד ב"בריאות"

לא רק ללב שבור: אכילת גלידה מסייעת בטיפול התקפי מיגרנה

זה מה שקורה לגופכם כשאתם לועסים מסטיק כל יום

לקראת עונת החתונות: 10 המשקאות האלכוהוליים עם הקלוריות הכי נמוכות

 

  1. שמרו על ביתכם קר ככל האפשר

אם אין לכם מיזוג אוויר בבית, תוכלו למנוע מהשמש לחמם את ביתכם על ידי סגירת חלונות וגוונים ביום ופתיחת חלונות במהלך הלילה כדי להכניס את האוויר הקריר יותר.

כמו כן, הימנעו מהפעלת תנור או מכשירים אחרים העלולים להעלות את הטמפרטורה בבית.

  1. קחו אתכם מים

קל לגוף לאבד מים בזיעה כאשר הוא נחשף לטמפרטורות גבוהות. מסיבה זו, ניתן להתייבש די מהר כאשר בטמפרטורות קיצוניות לתקופה ממושכת. חשוב לנסות לקחת אתכם מים ולשתות מספיק כדי להחליף את כל הנוזלים שאבדו במהלך החשיפה לחום.

  1.  שימו קומפרסים קרים

אם אתם מרגישים שאתם מתחממים, קחו שקיות קרח ושימו על אזורי מפתח בגופכם: בצוואר ופרק כף היד.

עם זאת, חשוב לא לשים קרח ישירות על העור מכיוון שהוא עלול לגרום לכווית קור. במקום זאת, שימו אותו מעל שכבת בגדים או מגבת בין העור לקרח. אתם יכולים גם לעשות מקלחת קרירה או אמבטיה כדי להתקרר.

  1. התלבשו נכון ותמרחו קרם הגנה

ללבוש ביגוד רופף, קל משקל ובהיר בימים חמים יכול מאוד לעזור בהתמודדות עם החום והלחות. צבעים לבנים ובהירים משקפים את השמש ואילו צבעים כהים סופגים את החום.

הקפידו למרוח קרם הגנה על אזורים בגופכם שאינם מכוסים בבגדים, גם אם אתם לא יוצאים החוצה, קרינת השמש חודרת גם מבעד לחלונות הבית או הרכב.

קומפרסים
הפתרון הקלאסי להפחתת חום | צילום: shutterstock

שמירה על קרירות היא יותר מאשר נוחות

מציאת דרכים למניעת התחממות יתר אינה נועדה רק לנוחות, אך היא נחוצה גם לבריאותכם.

כאשר הגוף מתחמם יתר על המידה, לא רק שתרגישו חם, אלא שהוא יכול להוביל להשפעות הרסניות יותר על הבריאות שלכם. זה יכול להופיע כתשישות חום שנראית עם הזעה, חולשה וטמפרטורת גוף מוגברת ולהגיע עד למכת חום, שמלווה בהתחממות יתר קיצונית הגורמת לבלבול, אובדן הכרה ויכולה להיות קטלנית.

כאשר הזעה אינה מספיקה לגוף כדי לשמור על הטמפרטורה שלו מווסתת, עודף חום עלול לגרום למחלות הקשורות לחום, כמו תשישות חום או מכת חום.

תשישות חום כוללת תסמינים קלים עד חמורים:

  • צמא עודף
  • התכווצות שרירים
  • בחילה
  • סחרחורת
  • הזעה מוגברת
  • עייפות

מכת חום, המופיעה כאשר טמפרטורת הגוף מגיעה ליותר מ- 40 מעלות כוללת:

  • כאב ראש עז
  • בלבול
  • אובדן ההכרה
  • הפסקת הזעה

לתינוקות, ילדים ואנשים מבוגרים יש סיכוי גבוה יותר לפתח תשישות חום ומכת חום מכיוון שגופם מתקשה יותר לווסת את טמפרטורת הגוף כאשר הוא חם.

אנשים שחולים או נוטלים תרופות מסוימות עשויים להיות בסיכון מוגבר.

 

*הכתבה נערכה מאתר healthline.