זאת הסיבה שאסור לכם לשתות קפה על בטן ריקה

אם הדבר הראשון שאתם עושים כשאתם פותחים עיניים בבוקר זה לשתות קפה, כדאי שתפסיקו, זה פשוט לא שווה את תופעות הלוואי

קפה

עבור אנשים רבים, קפה דבר ראשון על הבוקר הוא הכרחי. זה שעון מעורר, חיזוק אנרגיה ופינוק טעים מגולגל לספל חם אחד. ואפילו טוב יותר, שתיית קפה יכולה לספק יתרונות בריאותיים - היא עשויה אפילו לעזור להגן על המוח מפני דמנציה.

"בדרך כלל אנו מציעים להפחית את צריכת הקפה עבור אלה עם ריפלוקס חומצי" אומרת לסלי לנגווין, מחברת הספר The Anti-Inflammatory Kitchen Cookbook. "הקפאין מפחית את הלחץ סביב סוגר הוושט התחתון בין הוושט לקיבה ותסמיני ריפלוקס יכולים לעלות כתוצאה מכך. עם זאת, מחקרים רבים הראו שקפה עצמו לא תמיד קשור לתסמיני ריפלוקס מוגברים."

עוד ב"בריאות"

שולטים ברעב: 5 אסטרטגיות מוכחות לריסון התיאבון

האם שופינג עושה אתכם בריאים יותר?

חומץ תפוחים, שמן זית והפחתת לחץ נפשי: 5 שיטות להיפטר מקשקשים

 

אם החומציות עדיין גבוהה מדי עבור מערכת העיכול, לנגווין ממליץ לעבור לקפה נטול קפאין או לדלל קפה רגיל עם חלב שקדים, חלב קוקוס או חלב דל שומן, שכן הגברת הסידן במשקה הקפה עוזרת להפחית את החומציות של המשקה. "קפה קר הוא גם יתרון אם אתה מגלה שקפה מפריע לך מכיוון שהוא נמוך יותר בחומצה מקפה מבושל חם ונסה קצת נטול קפאין כדי להפחית את אפקט הקפאין הזה."

קפה
צילום: shutterstock

לגימת קפה דבר ראשון בבוקר מחבלת בקצב הצירקדי שלך, הזהירו את המומחים בקרן השינה הלאומית: השעון הפנימי שלך משחרר את ההורמון קורטיזול כשאתה מתעורר, וגורם לך להרגיש ערני ומלא אנרגיה. אולם בניגוד למה שאתה עשוי לצפות, מחקר הראה שצריכת קפה למעשה מפחיתה את רמות הקורטיזול שלך. תִרגוּם? לעתים קרובות יותר מאשר לא, האיסוף מוקדם בבוקר יפגע, ויגרום לך להרגיש ישנוני יותר.

*מקור - thehealthy