אכל אורז שחומם מחדש ופיתח זיהום נדיר באיבר המין

גבר בן 38 מלבנון פיתח זיהום נדיר בפין לאחר שאכל אורז שחומם מחדש. הרופאים הופתעו משום שמדובר במקרה ראשון מסוגו

Uncooked,rice,can,contain,spores,of,bacillus,cereus,bacteria,that
אכל אורז ולקה בזיהום נדיר באיבר המין | צילום: Shutterstock

כתב העת המדעי "Anals of Medicine & Surgery" מדווח על "מקרה ראשון בספרות הרפואית" של אדם שספג זיהום חיידקי חריג באיבר מינו לאחר שאכל אורז מטוגן.

גבר בן 38 מלבנון פנה לעזרה רפואית לאחר שהבחין בנפיחות ואדמומיות באיבר מינו. הרופאים מהמרכז הרפואי של האוניברסיטה האמריקאית של ביירות בדקו את איבר מינו ואבחנו כי הזיהום נגרם על ידי Bacillus cereus, חיידק שנמצא באדמה, בצמחיה ובמזון מזוהם.

החיידק הזה אחראי למצב המכונה "תסמונת האורז המטוגן". כאשר אורז נשאר בחוץ בטמפרטורת החדר הוא עלול להפיק רעלים הגורמים לשלשולים והקאות. ולא, חימום חוזר לא משמיד את הרעלים. על פי מינהל המזון והתרופות של ארה"ב, מדי שנה מדווחים כ-63,400 מקרים של המחלה.

Rice 1
Bacillus cereus | צילום: Anals of Medicine & Surgery

החיידק פוגע בדרך כלל במערכת העיכול, כאשר רוב החולים מתאוששים לאחר 24 שעות. זו הפעם הראשונה שהחיידק מקושר לזיהום באיבר המין. הרופאים המבולבלים תיחקרו את המטופל והצליחו לפתור את התעלומה.

הגבר סיפר כי לאחר שאכל את האורז המקולקל הוא קיים יחסי מין עם אישתו. כמה שעות לאחר מכן סבל משילשולים והקאות קשות. הנפיחות והאדמומיות בפין החלו לאחר מכן והוא המתין שבוע לפני שהחליט לפנות לעזרה רפואית.

הרופאים שללו את כל האפשרויות לפני שהגיעו למסקנה הנדרשת. "המטופל הכחיש כי ספג נשיכה מקרית במהלך קיום יחסי המין" נכתב בדו"ח הרפואי. "החולה דיווח על קיום יחסי מין נמרצים עם אשתו שעות לפני אירוע השלשולים וההקאות, וכי הקיא והצואה שלו זיהמו את אזור איבר המין שלו".

אולי יעניין אותך גם: אכל בשר חזיר לא מבושל ונדבק בתולעת טפילית

הרופאים הורו לגבר להימנע מקיום יחסי מין ומאוננות עד ולמרוח משחת חומצה פוצידית על איבר המין שלוש פעמים ביום. הזיהום החלים כעבור חודש, אך סביר להניח שייקח עוד זמן רב לפני שיהיה מוכן לאכול שוב אורז.