מחקר חדש: צבע המאכל המצוי בחטיפים יכול להפוך עכברים לשקופים

חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד גילו שטרטרזין, צבע מאכל נפוץ המצוי בין השאר בחטיפים כמו דוריטוס, יכול להפוך באופן זמני את עורם של העכברים לשקוף

Mice E102
מתוך המחקר | צילום: Stanford University

אם אתם אוהבים דוריטוס אתם וודאי מכירים את הטרטרזין - צבע מאכל סינתטי (E-102) הנפוץ בעיקר בחטיפים ובמשקאות מוגזים. כעת, מחקר חדש של אוניברסיטת סטנפורד מגלה כי ניתן להשתמש בצבע המאכל על מנת להפוך את עורם של עכברים לשקוף, ובכך לראות מבעד לרקמות ביולוגיות.

החוקרים בחנו את ההשפעה הטרטרזין כאשר עיסו תמיסה של החומר על עור חשוף של עכברים וגילו כי עורם של העכברים הופך לשקוף.

 

פריצת דרך מדעית זו עשויה לשנות את האופן בו רופאים ומדענים עורכים הדמיות וסריקות ברקמות ביולוגיות. הטרטרזין משנה את האופן שבו האור עובר דרך הרקמה ומאפשר לחוקרים לראות עד עומק של סנטימטר אחד.

החוקרים בדקו את הטרטרזין גם על חזה עוף נא ועקבו אחר פיזורו דרך הרקמות. השפעת החומר פוסקת לאחר 24 שעות, ובכך מבטיח רעילות מינימלית. עם זאת, החוקרים סבורים כי יש צורך במחקר נוסף על מנת להעריך את מידת הבטיחות של החומר בטווח הארוך, לפני שיוכלו לנסות אותו על בני אדם.

אולי יעניין אותך גם: חידוש מוזר: מדענים פיתחו משקפי VR עבור עכברים

אם הטרטרזין אכן יתברר כבטוח ביישומים מקומיים על בני אדם, הוא עשוי לשמש למגוון מטרות כמו גילוי מוקדם של סרטן העור, האצת הסרת קעקועים בלייזר ושיפור הליכי בדיקות דם.