הייתם מוכנים לטעום את הדג הכחול והמוזר שנמצא באלסקה?

במים הבתוליים של הומר, אלסקה, דייג יצא להרפתקת דיג שהשאירה אותו פעור פה: דג כתום, מנומר, שבשקו בצבע כחול עז. הדייג כמובן בישל את הדג וגילה שהוא משנה את צבעו בעת הטיגון. ומה הטעם של הדג הכחול?

Screenshot 2023 09 23 At 11.14
הדג המשונה | צילום: צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של The Lodge at Otter Cove

ג׳ו צ׳מלק, הבעלים של The Lodge at Otter Cove, הוא דיג מנוסה שמכיר היטב את המים של אלסקה. עם זאת אפילו הוא לא ציפה לתגלית המדהימה שלו שהכתה גלים בקרב חובבי דיג. בעת שיצא להרפתקה נוספת במים הנוצצים של הומר, עלה בחכתו דג משונה שבשרו כחול. הוא שיתף באינסטגרם ובפייסבוק בהתרגשות וכתב ״יצאתי לדוג היום ותפסתי סלעית ירוקה (מין של דג ממשפחת הקסגרמיים). הבשר כחול. הוא הופך לבן כשמבשלים אותו. אמא טבע היא מדהימה״.

כתבות נוספות

התגובות ברשתות החברתיות

האינטרנט לא יכול היה להכיל את הפלא הזה. התגובות הציפו את הפוסטים של ג׳ו ברשתות החברתיות, ורבים הביעו את חוסר האמונה והפליאה שלהם. משתמש אחד כתב בפייסבוק: ״איזה דג יפה ומשונה!״. משתמש אחר כתב: ״זה די מטורף. מעולם לרא איתי דבר כזה״. ואחד אחר סיכם את מה שכולנו חושבים: ״זה מדהים! לא היה לי מושג שקיים דג כזה״.

דג, בשר כחול
הדג המשונה | צילום: צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של The Lodge at Otter Cove

מה הטעם של הדג הכחול?

סביר להניח שרובנו היינו נרתעים מלטעום את הדג המשונה, אך ג׳ו לא יכול היה להתאפק והוא החליט לקחת את זה צעד אחד קדימה. בסרטון ששיתף הדגים כיצד הוא מטגן פילה של הדג הכחול והבשר שינה את צבעו ללבן. השינוי מדהים אבל השאלה האמיתית היא - האם הדג היה טעים? ג׳ו סיפר שהטעם של הדג דומה לזה של פורל. אוקי.

Screenshot 2023 09 23 At 11.20
הדג משנה את צבעו מכחול ללבן בטיגון. הייתם טועמים? | צילום: צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של The Lodge at Otter Cove

ההסבר המדעי

מחלקת הדגים והציד באלסקה נותרה מבולבלת. היא לא הצליחה לספק מידע על הדג הזה מכיוון שאין מספיק מידע מתועד על הדג המשונה הזה ואין להם את הנתונים כדי לקבוע את רמת הכספית של המין המיוחד הזה. מדענים שנדרשו לתעלומה עדיין חלוקים בדעתם בנוגע לפיגמנטיים הכחולים-ירוקים בבשרו של הדג. ידוע כי לדגים ממין זה יש תזונה מגוונת. הם אוהבים תולעי ים, סרטנים ודגים קטנים. הם יכולים להגיע לגודל של עד 60 ס״מ ולמשקל של עד כ-800 גרם.