יפן תסיר יותר מ-35 אלף שלטים המזהירים מפני דובים: "הם חמודים מדי"

למעלה מ-35 אלף כרזות המזהירות מטיילים מפני דובים נתלו ברחבי מחוז אקיטה שביפן, אך כעת החליטה הממשלה להסיר אותם. הסיבה? הדוב המצוייר על הכרזות חמוד מדי

Bear 2
כרזת אזהרה נגד דובים | צילום: צילום מסך

מחוז אקיטה נמצא באזור טוהוקו שבצפון האי הונשו. מדובר באחד האזורים הפראיים יותר של יפן, וככזה מהווה את אוכלוסיית הדובים הגדולה ביותר ביפן.

כדי לעורר מודעות ולשמור על ביטחון התושבים, החליטה ממשלת המחוז להציב שלטים המזהירים את המטיילים מפני דובים. הממשלה עיצבה ופרסה ברחבי המחוז יותר מ-35,000 שלטים המכילים אזהרות ועצות שימושיות חשובות, אך ישנה בעיה אחת - הציורים של הדובים על השלטים הללו חמודים מדי.

Bears 1
כרזת אזהרה נגד דובים | צילום: צילום מסך

זה נכון שיפן אוהבת דברים חמודים, והדוב המצוייר על המודעות באמת מאוד קאוואיי, אבל יש מי שטוען שהאיורים הללו עלולים להטעות מטיילים לא מנוסים שיזלזלו בהוראות החשובות.

ככלל, ולא רק ביפן, דובים נהנים מיחסי ציבור שאינם תואמים לאופיים הפראי והמסוכן. דובים מוצגים בספרות ובסרטים כיצורים חמודים, פרוותיים וידידותיים. בובות דוב (או "דובי") נמצאות בחדרי ילדים בכל רחבי העולם. ובכל זאת, על אף שהם ביישנים ונמנעים ממגע עם בני אדם, מפגש עם דוב עלול לסכן חיי אדם.

Turquoise,river,with,leaves,turning,color,in,dakigaeri,valley,
אקיטה, יפן | צילום: Shutterstock

 

ראש מחלקת איכות הסביבה של אקיטה, מאסטו איטו, הודה שהמודעות כפי שעוצבו מפספסות את המטרה: "לא התכוונו לגרום לדוב להיראות חמוד. אבל זה נכון שכפי שצוין, הוא לא עושה עבודה טובה בהעברת המסר".

אולי יעניין אותך גם: השנה היא 2024 וממשלת יפן הודיעה כי תפסיק להשתמש בדיסקטים

מושל אקיטה, נוריהיסה סאקטה, התנצל על עיצוב השלטים. "אני מצטער. הייתי צריך לבדוק את זה", אמר. המושל אף הבטיח כי ידאג לעצב את המודעות מחדש, ויש מי שיגיד שהוא אף הפריז בהבטחותיו: "אני אגרום להם להיראות מפחידים, כמו השטן. זה יהיה שונה מעיצוב כרזה למען בעלי חיים, אז אני מאמין שהאלמנטיים החזותיים צריכים להיות מפחידים".