הפסל החדש של המלכה אליזבת מעצבן את התושבים: "עלבון לזכרה"

פסל חדש שאמור לייצג את המלכה אליזבת השנייה ספג ביקורת ציבורית קשה, אך הרשויות מתעקשות: "הפסל לוכד את הוד מעלתה בתנוחה מכבדת"

Elizabeth33
פסל חדש של מלכת אנגליה עורר סערה | צילום: רויטרס

בשנתיים שחלפו מאז מותה של המלכה אליזבת השניה קמו מחוות שונות להנצחת מורשתה, אך פסל הברונזה שנחשף לאחרונה בגנים של טירת אנטרים בצפון אירלנד עורר סערה.

הפסל שנוצר על ידי האמן המקומי אנטו ברנר, מציג את - מה שאמור להיראות כמו - דמותה של המלכה אליזבת', העונדת מטפחת ראש ואוחזת בתיק היד האייקוני שלה. לצדה הוצבו פסלים של כלבי הקורגי המלכותיים שהיו אהובים כל כך על ידי המלכה המנוחה.

Statue Elizabeth 1
הפסל שעורר סערה | צילום: Antrim and Newtownabbey Borough Council

מועצת המחוז שיבחה את הפסל בעמוד הפייסבוק שלה: "הפסל לוכד את הוד מעלתה בתנוחה מכובדת, המשקף את החן, האיתנות והמחוייבות שלה כלפי הציבור".

אך לפי התגובות, נראה שלא כולם מסכימים עם התיאור הזה. "יותר עלבון מאשר מחווה. נראה נורא לחלוטין למען האמת", כתב אחד הגולשים. "זה למעשה עלבון לזכרה של הודה מעלתה, לא דומה לה" כתבה גולשת אחרת והוסיפה: "צריך להסיר הפסל ולהמיס אותו".

אולי יעניין אותך גם: המאבטח שהושעה מתפקידו לאחר שניסה לאכול יצירת אומנות: "היה לי לילה קשה"

לעומתם, היו דווקא מי שחיבבו את הפסל, ביניהם ראש עיריית אנטרים, ניל קלי, שתיאר את הפסל כ-"יפה" וציין כי הפסל הוא "מחווה, לא רק לחייה יוצאי הדופן של הוד מעלתה ושנות שלטונה, אלא גם לקשר העמוק שלה עם התושבים במחוז שלנו".