משבר בסין: למעלה מ-70 תנינים נמלטו מחוות התנינים בחסות הסופה

שורה של אסונות הטבע שפקדה את סין בשבוע האחרון הביאה למשבר שאף אחד לא צפה: כ-75 תנינים הצליחו לברוח מחוות התנינים במאמינג. צוותי חירום סיניים הוזעקו על מנת ללכוד את הזוחלים אך עד כה אותרו ונלכדו רק 8 מהם

תנינים
עשרות תנינים | צילום: Shutterstock

סופת הטייפון ״הייקוי״ שפקדה את דרום סין בשבוע האחרון גרמה לשטפונות ולהרס רב ברחבי המדינה, אך האסון הביא לתקרית בלתי צפוייה, כאשר עשרות תנינים הצליחו להימלט בחסות הסופה מחוות התנינים במאמינג, מחוז גואנדונג. בריחת התנינים התרחשה כאשר השיטפון הציף את החווה במים וכעת הרשויות המקומיות נאלצות להתמודד עם האתגר של איתור הזוחלים המסוכנים ולכידתם.

כתבות נוספות

לפי ההערכות מדובר בכ-75 תנינים, רובם תנינים סיאמיים שגודלם יכול להגיע לכ-3 מטרים. הגשם העז הציף את האגם הסמוך וגרם לו לעלות על גדותיו. עד כה דווח כי רק שמונה מהתנינים שנמלטו נלכדו בהצלחה, מה שמותיר עשרות רבות של תנינים שמסתובבים חופשי ברחבי מאומינג.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0409232123' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_wkprb9ak' duration='145']

שירותי החירום המקומיים פועלים בנחישות במטרה לאתר את התנינים. לצורך כך הם משתמשים בציוד סונאר על מנת לאתר תנינים שמסתתרים במי השיטפונות העמוקים. מאומינג ידועה בחוות התנינים שלה המגדלות את הזוחלים בשל עורם ובשרם היקרים. נכון לרגע לזה לא דווח על נפגעים, אך התושבים הונחו לשמור על ערנות בתקופה הקרובה.