התושבים הופתעו לגלות שהסיבה לרעש המטריד קשורה לעונת ההזדווגות של הדגים

רעשים מוזרים שנשמעים בלילות מטרידים את תושבי טמפה כבר שנים. כעת ייתכן שהתעלומה הגיעה לקיצה: המדענים סבורים שהסיבה לרעש קשורה לטקס ההזדווגות של הדגים הנפוצים באזור

Black,drum,pogonias,cromis,fish,underwater
פוגוניאס קרומיס | צילום: Shutterstock

תושבי טמפה, פלורידה, מתמודדים במשך שנים עם הפרעה מוזרה ומתמשכת: רעש חזק המהדהד במשך הלילה. מקור הרעש לא היה ידוע, ועורר מגוון רחב של תיאוריות, מבסיסים צבאיים ועד למסיבות על יאכטות. אבל כעת המדענים סבורים שהם הצליחו לפצח את התעלומה.

ג'יימס לוקאסיו, מדען מהמעבדה הימית של Mote Marine, מאמין כי מקור הרעש הוא בהזדווגות של דגים. ליתר דיוק - דגים ממין פוגוניאס קרומיס. מדובר בדג המצוי במערב האוקיינוס האטלנטי, בעל קשקשים אפורים וקשיחים. כשהדג עוסק בטקסי הרבייה שלו, הוא מפיק צליל תיפוף בתדר נמוך על ידי כיווץ השרירים כנגד השלפוחית שלו. הפעילות הזאת נפוצה בעיקר בלילות החורף, וזה מתיישר עם הדיווחים על הרעשים ששמעו תושבי טמפה.

מתברר שהיכולת של צלילים לעבור באוויר ובקרקע מן הים ועד לתושבי הבתים היא אמנם יוצאת דופן, אך לא בלתי רגילה כשמדובר ברעשים בעלי תדר נמוך. אם דגי הפוגוניאס הם אכן הסיבה לרעש המוזר, ייתכן שתושבי טמפה ייאלצו לסבול בשקט ולהמתין בסבלנות עד תום עונת ההזדווגות.