אחרי שהורשע בהסתערות לקפיטול: "השמאן של QAnon" דורש את הקרניים שלו בחזרה

ג'ייק אנג'לי, טראמפיסט ותומך עליונות לבנה, הידוע בכינויו "השמאן של QAnon", זכה לתהילה מפוקפקת לאחר אירוע ההסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר 2021. כעת הוא דורש את הקרניים שלו בחזרה

Washington,,d.c.,|,u.s.a., ,jan,6th,,2021:,trump,initiated
ג'ייק אנג'לי | צילום: Shutterstock

הפריצה לקפיטול, כזכור, החלה לאחר שנשיא ארה"ב דאז, דונלד טראמפ, ניסה להפוך את תוצאות הבחירות, מה שהוביל להסתערות של אלפי מתפרעים אל תוך בניין הקפיטול. בין הפורעים בלט במיוחד ג'ייק אנג'לי, הידוע בכינויו "השמאן של QAnon", בזכות לבושו הפגאני ובייחוד בזכות כובעו הפרוותי בעל הקרניים.

אנג'לי הודה באשמה והביע התנצלות על מעשיו: "אני באמת מתחרט על המעשים שלי, כי חרטה היא לא רק להגיד שאתה מצטער", אמר. "חרטה היא התנצלות הכוללת הליכה בכיוון ההפוך מהחטא שחטאת. בדיעבד הייתי עושה הכל אחרת ב-6 בינואר".

ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021
ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021 | צילום: רויטרס
ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021
ההסתערות על בניין הקפיטול, 6 בינואר 2021 | צילום: רויטרס

השופט התרשם מאוד מהתנצלותו של אנג'לי וגזר עליו 41 חודשי מאסר בלבד. ענישה מקלה באופן משמעותי, בייחוד כאשר מדובר בעבירה שיכולה להוביל לתקופת מאסר של עד 20 שנים.

שנה וחצי לאחר מכן, אנג'לי השתחרר מוקדם מהכלא ושכח וחזר בו מדבריו. "חרטות רק מכבידות על המח" אמר. "הם כמו שקי חול על כדור פורח". הוא הגיש עירעור נגד אישומיו ודרש לקבל בחזרה את החנית והקרניים המפורסמות שלו, שהוחרמו לאחר שנעצר ב-2021.

אולי יעניין אותך גם: אסון בחגיגות ה-4 ביולי: זיקוקי הדינור סטו ממסלולם ופגעו בקהל

התובעים מתנגדים לבקשתו: "הממשלה צריכה וחייבת לשמור ראיות ממשיות לפשע שבו, כמו כאן, הנאשם הודה באשמה. הממשלה רוצה להבטיח סופיות בהליך הערעור בתיק זה ובתיקים אחרים. לפיכך, בקשת הממשלה היא להמשיך ולהחזיק ברכוש כראיה עד שתובטח סופיות בתביעה הפלילית".