רצו לראות לוויתנים אבל מה שהם מצאו זה את היצור המגעיל הזה

רצו לראות לוויתנים אבל נתקלו במקום זה בתולעת המגעילה הזאת. הגולשים השתוללו כשהתברר כי מדובר בסך הכל בתולעת דם מגעילה

Worm 1
תולעת דם | צילום: Monterey Bay Whale Watch

קבוצת תצפיתנים ממפרץ מונטריי בקליפורניה קיוו לחזות בכמה לוויתנים, אבל במקום יונקים מרהיבים הם נתקלו דווקא ביצור מבחיל, דמוי תולעת ששרץ על המזח.

בתיעוד שעלה לרשתות החברתיות ניתן לראות את היצור החלקלק, שצבעו אדום ויש לו מעין שורת קוצים לאורך גבו. "מצאנו את הדבר הזה מסתובב על המזח שלנו הבוקר, ואספנו אותו בעדינות עם קרטון והחזרנו אותו למים" סיפר אחד התצפיתנית.

אז מהי אותה תולעת מגעילה? מתברר כי זוהי תולעת דם, הידועה בעורה השקוף החושף את פלזמת הגוף האדמדמה שלה. אורכה כמטר, ויש לה חרטום ארסי, לוע עמוק ואפילו ניבים המסייעים לה ללכוד טרף וגם כדי למשוך את עצמה דרך משקעים רכים. למרות המראה שלה, היא לא מהווה איום על בני האדם.

היא ניזונה בעיקר מתולעים אחרים, ומכיוון שפי הטבעת שלה לא מתפקד, לאחר ארוחה היא מחזירה את החלק הלא מעוכל דרך הלוע. כאילו שהיא לא מספיק מגעילה גם בלי הרגלי האכילה המשונים שלה.

אולי יעניין אותך גם: הסרטון שאנחנו מתחרטים שראינו: "מה זו לעזאזל המפלצת הזאת בביוב שלי?"

התגובות לתולעת היו, כצפוי, סוערות. "זה נראה כאילו התחת של מישהו יצא יחד עם האיברים הפנימיים שלו" כתב גולש אחד. "יופי, היום שלי מתחיל עם סיוטים" הוסיף אחר. וגולש נוסף סיכם את מה שכולנו מרגישים: "הלוואי שלא הייתי רואה את זה. איכס".