גופה ענקית של לוויתן נמצאה בלב יער האמזונס ואף אחד לא יודע להסביר את זה

לוויתן גדול-סנפיר במשקל 10 טון נמצא מת באורח מסתורי עמוק בתוך הג'ונגל של האמזונס. כעת המומחים מנסים להבין – מה גרם למותו, וכיצד לעזאזל הוא הגיע לשם?

Whale 3
לוויתן גדול-סנפיר שנמצא בג'ונגל | צילום: Bicho D'água

פגר של לוויתן גדול-סנפיר, אחד הלוויתנים הגדולים בעולם, נמצא לאחר שנתקע בסבך של האי מארג'ו, ליד שפך נהר האמזונס. הלוויתן, ששוקל 10 טון, נמצא במרחק של כ-15 מטר מהים, הותיר את אנשי איכות הסביבה מבולבלים.

קבוצת מומחים ממכון ביצ'ו ד'אגואה פתחה בחקירה על מנת לפענח את הנסיבות שהובילו למותו של הלוויתן. אחת הסברות העיקריות שלהם גורסת כי ייתכן והלוויתן נסחף אל החוף על ידי גלי ים עזים ונלכד בצמחייה הצפופה. "אנחנו עדיין לא בטוחים איך הוא הגיע לכאן, אבל אנחנו מעריכים שהוא צף קרוב לחוף, והגאות שהייתה די ניכרת בימים האחרונים הרימה אותו והשליכה אותו פנימה לתוך היבשה". אמרה רנטה אמין, נשיאת ביצ'ו ד'אגואה ומומחית ימית.

Whale 4
לוויתן גדול-סנפיר שנמצא בג'ונגל | צילום: Bicho D'água
Whale 2
לוויתן גדול-סנפיר שנמצא בג'ונגל | צילום: Bicho D'água

דירלין סילבה ממחלקת איכות הסביבה הבריאות והתברואה הברזילאית, סיפרה שהלוויתן עצמו התגלה כמעט במקרה, רק בשל נוכחותם של עופות דורסים: "זיהינו נשרים מסתובבים מעל הפגר שנמצא חבוי בין השיחים בלב יער הגשם, מרחק מה מן הים".

אולי יעניין אותך גם: אישה מצאה משהו מוזר מאוד בחוף באוסטרליה: "מה זה לעזאזל?"

המומחים מבולבלים במיוחד משום שלוויתנים מסוג זה לא נמצאים באזור זה של העולם במהלך התקופה הזו. "אנחנו עדיין מבולבלים ולא מבינים מה עשה לוויתן גדול-סנפיר בחוף הצפוני של ברזיל במהלך פברואר, זה אירוע מאוד חריג. לוויתני גדול-סנפיר בדרך כלל לא מגיעים לצפון. יש לנו תיעוד של אחד שהופיע באזור לפני שלוש שנים, אבל זה נדיר. ייתכן שזהו ללויתן צעיר ששחה עם אמו וכנראה הלך לאיבוד במהלך מחזור הנדידה בין שתי היבשות".