לא נעים: אכלו בשר דוב נא ואושפזו עם תולעת טפילית במוח

בני משפחה, שאכלו קבב העשוי מבשר דוב טחון, אושפזו לאחר שהתברר כי הבשר היה נגוע בתולעת טפילית. התברר כי בגלל צבעו הבשר הוגש בטעות נא

Black,bear,in,the,rocky,mountains
דוב שחור | צילום: Shutterstock

תולעת טפילית נמצאה במוחם של בני משפחה שאכלו בשר דוב לא מבושל, כך על פי דו"ח שפרסם ה-CDC, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן במחלקת הבריאות האמריקאית.

על פי הדו"ח, אחד מבני המשפחה, גבר ב- 29, אושפז מספר פעמים במשך שבועיים וחצי. הוא סבל מחום, כאבי שרירים חזקים, עיניים נפוחות ותסמינים אחרים.

האיש סיפר לרופאיו שהשתתף במפגש משפחתי בדרום דקוטה, שם הם סעדו את לבם ואכלו קבב העשוי מבשר דוב שחור. את הדוב עצמו צד בן משפחה בצפון ססקצ'ואן, והבשר נשמר במקפיא במשך חודש וחצי.

Trichinella,spiralis, ,parasitic,worm,microscope
טריכינלה ספירליס | צילום: Shutterstock

"בשר הדוב הוגש בתחילה נא בשוגג מכיוון שהבשר היה כהה, ובני המשפחה התקשו לוודא חזותית את רמת העשייה". נכתב בדו"ח. "לאחר שחלק מבני המשפחה החלו לאכול את הבשר והבחינו כי הוא אינו עשוי כהלכה, הבשר הוחזר לגריל לפני שהוגש שוב".

הרופאים אבחנו אותו כחולה בטריכינלוזיס (שערנת), מחלה טפילית הנגרמת מאכילת בשר ציד שלא בושל מספיק והיה נגוע בזחלים של תולעת עגולה. לאחר שהיא מתמקמת בגוף האדם היא מסוגלת לעבור דרך הגוף לרקמת השריר ולהגיע אפילו למוח.

Wild,bear,meat,homemade,sausages,slices
בשר דוב. הצעת הגשה | צילום: Shutterstock

חמישה בני משפחה נוספים אובחנו גם הם בלוקים בטריכינלוזיס, ביניהם ילד בת 12 שאמנם אכלה רק ירקות, אלא ירקות שבושלו בגריל לצד הבשר הנגוע.

ואם גם אתם הגעתם למסקנה שאתם מוכרחים לטעום בשר דוב, כדאי שתדעו שה-CDC מציין כי על מנת להרוג את התולעת הטפילית הזו יש לוודא שהבשר יבושל בטמפרטורה של 70 מעלות צלזיוס לכל הפחות. על פי ההערכות כרבע מהדובים השחורים בקנדה ובאלסקה נגועים בתולעת הטפילית הזו.