קוריאה הצפונית שיגרה למעלה מ-150 "בלוני צואה" אל קוריאה הדרומית

דרום קוריאה מאשימה את שכנתה וטוענת כי היא שיגרה לשטחה כ-150 בלונים הנושאים צואה וסוגים שונים של זבל. סגן שר ההגנה הצפון קוריאני התייחס להאשמות ואמר: "מידה כנגד מידה"

Kore Poo 5
בלוני צואה ששוגרו מצפון קוריאה | צילום: רויטרס

תושבי קוריאה הדרומית המתגוררים סמוך לגבול עם קוריאה הצפונית קיבלו התרעה חריגה אל מכשירי הטלפון הניידים שלהם. ההודעה הזהירה מחדירת כלי טיס עוין והיא הגיעה בעקבות שיגורם של כ-150 בלונים אשר נשאו שקיות ניילון המכילות צואה.

הבלונים נחתו על הקרקע באזורים הסמוכים לגבול בעוד חלקם הגיעו עד למחוז דרום גיונגסאנג המרוחק יחסית.

Korea Poo 2
זירת נפילה של אחד הבלונים | צילום: רויטרס

לא רק צואה נמצאה בשקיות אותן נשאו הבלונים. גורם צבאי מאשר כי בין הפריטים שנמצאו ישנם בקבוקי פלסטיק, סוללות, חלקי נעליים ואשפה משלל הסוגים.

A Balloon Believed To Have Been Sent By North Korea, Carrying Various Objects Including What Appeared To Be Trash And Excrement, Is Seen Over A Rice Field At Cheorwon
התושבים הוזהרו שלא להתקרב אל הבלונים | צילום: רויטרס

בהודעה שהוציא צבא קוריאה הדרומית נמסר כי הבלונים זוהו סמוך לאזור המפורז שבין שתי הקוריאות. היא קראה לתושבים שלא להתקרב אליהם ולדווח עליהם באופן מיידי לרשויות.

הממצאים נבדקו על ידי צוותים של יחידות ללוחמה כימית וביולוגית, אשר נפרסו ברחבי הארץ ובחנו את הנפילות.

Korea Poo 1
בלונים המכילים צואה שוגרו מצפון קוריאה | צילום: רויטרס

מהמטות המשולבים של צבא קוריאה הדרומית נמסר: "המעשים האלה של צפון קוריאה מפרים בבירור את החוק הבינלאומי ומאיימים ברצינות על ביטחונם של עמנו. אנחנו מזהירים בחומרה את צפון קוריאה להפסיק לאלתר את המעשים הבלתי אנושיים והוולגריים האלה".

Kore Poo 4
הבלונים נשאו עימם אשפה מסוגים שונים כולל צואה | צילום: רויטרס

בלוני הצואה שוגרו ככל הנראה כתגובה לעלונים נגד המשטר הצפון קוריאני אשר שוגרו אל מעבר לגבול מקוריאה הדרומית. במשך שנים שולחים פעילים דרום קוריאנים ואף עריקים צפון קוריאנים, בלונים אשר נושאים עלונים המבקרים את משטרו הנוקשה של קים ג'ונג און וקוראים לאזרחים להתקומם נגדו.

אולי יעניין אותך גם: הדבר המשונה שרשת הטלוויזיה בצפון קוריאה בחרה לצנזר

קים קאנג-איל, סגן שר ההגנה של צפון קוריאה, התבטא בנושא ואמר: "מידה כנגד מידה לאחר פיזור תכוף של עלונים וזבל נוסף ליד אזורי הגבול. ערימות של פסולת וזוהמה ימלאו בקרוב את אזורי הגבול וחלקה הפנימית של קוריאה הדרומית והיא תחווה ישירות כמה מאמץ נדרש על מנת לנקות אותם".