מצמרר: זה המכתב שהשאיר הצעיר שנהרג על ידי הילידים אותם ניסה להמיר לנצרות

בשנת 2018 יצא המיסיונר הצעיר ג'ון אלן צ'או בניסיון להמיר לנצרות שבט ילידים מבודד מהאי סנטינל שבהודו. הילידים הרגו אותו בחיצים ברגע שהתקרב לאי. כעת נחשף המכתב המצמרר שהשאיר לפני שהגיע לאי: "אתם אולי חושבים שאני משוגע, אבל זה שווה את זה"

Ebtclo
ג'ון אלן צ'או, נורה למוות על ידי הסנטינלים | צילום: מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ג'ון אלן צ'או היה מיסיונר אמריקאי שרצה להפיץ את הבשורה של ישו גם לפינות הנידחות ביותר בעולם. הוא שמע אודות הסנטינלים, התושבים הילידים של האי צפון סנטינל שבמפרץ בנגל, הודו. מדובר בשבט נידח הנחשב לאחד המבודדים ביותר בעולם.

הסנטינלים הם ציידים-לקטים, הם משתמשים בחצים וקשתות ובונים את בתיהם מענפים. הם חיים בבידוד מוחלט ולא מודעים לעולם החיצון, להתפתחויות הטכנולוגיות של הציוויליזציה המודרנית או לתהליכים הגאופוליטיים המתרחשים בעולם.

Flbehk
צילום עתיק של הילידים במסע ציד

במשך השנים נעשו מספר ניסיונות לקיים מגעים עם הילידים, אך כל משלחת שניסתה להתקרב אל האי נתקלה בעוינות. בשנת 2006 הרגו הילידים שני דייגים הודים שנסחפו אל האי בטעות. הם הרגו אותם וקשרו אותם עם מקלות במבוק על החוף כדחלילים.

ג'ון אלן צ'או היה מודע לכל הסיפורים הללו, אך הוא קיווה שהשבט בכל זאת יקבל את פניו בברכה. בנובמבר 2018 הוא שכר סירה מדייגים הודים מקומיים ושט אל האי הידוע לשמצה. הוא נורה למוות בחצים ברגע שסירת הקאנו שלו הגיעה אל החוף.

אולי יעניין אותך גם: טרגדיה בזנזיבר: 8 ילדים ואישה מתו לאחר שאכלו בשר צבי ים

כעת, שנים לאחר המקרה, פורסם מכתב אותו השאיר ג'ון אצל הדייגים המקומיים לפני ששט אל האי. במכתב, שנועד לקרוביו של ג'ון, כתב ג'ון שהוא מודע לסכנה שארבה לו. "אתם אולי חושבים שאני משוגע, אבל אני חושב שזה שווה את זה כדי להציג את ישו בפני האנשים הללו. אנא אל תכעסו עליהם או על אלוהים אם הם יהרגו אותי".

עוד הוסיף וכתב: "אני אוהב את כולכם ואני מתפלל שאף אחד מכם לא יאהב שום דבר בעולם הזה יותר מאשר את ישו המשיח".