איבד את הסבלנות: אסיר רוסי שנכלא לפני 22 שנה ברח מהכלא ביום שחרורו

קמולג׳ון קלונוב בילה את 22 השנים האחרונות מאחורי סורג ובריח בשל שורה של עבירות חמורות. ביום שבו היה אמור להשתחרר הופתעו הסוהרים לגלות שהוא נעלם באופן מסתורי מתאו

Latinos,criminal,behind,the,bar
אסיר, אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

אירוע יוצא דופן התרחש במושבת העונשין IK-19 השוכנת בכפר השקט מרקובה ליד אירקוטסק שברוסיה. אסיר בשם אמולג׳ון קלונוב, שריצה מאסר מרתיע של 22 שנים בעקבות אישומים של גניבת והחזקת נשק, תחמושת, חומרי נפץ ומטעני חבלה. אה, כן, וגם רצח כפול. בכל אופן קלונוב ריצה את עונשו והיה אמור להשתחרר בשבוע שעבר. אלא שאז קרה משהו שאף אחד לא ציפה.

כתבות נוספות

הבריחה הגדולה

בבוקר יום שחרורו גילו הסוהרים שקלונוב הצליח להימלט במהלך הלילה האחרון של עונשו. מהלך הבריחה הנועז הפתיע את כולם, בעיקר משום שלא נותר שום זכר או סימן למקום הימצאו.

חשוב להבין שה-IK-19 הוא מתקן ענישה מיוחד. לאסירים בו יש מידה מסויימת של חופש, והם יכולים להסתובב ללא הגבלה באופן יחסי. הבריחה של קלונוב היא ללא ספק נועזת מאוד, אך היא גם מאוד משונה, ולא רק משום שהיא התרחשה ביום האחרון למאסרו.

מבחינה משפטית, עבור אלו המרצים את עונשם במושבת העונשין הזו, היעדרות של שלושה ימים לא מסווגת כבריחה מן המניין, אלא יותר כמו סטייה מהמסלול התקין. לפי החוק, אם האסיר הנעדר לא חוזר למסגרת תוך שלושה ימים הוא מסתכן בפני עונש פלילי של עד 4 שנות מאסר נוספות.

משחרור על תנאי למרדף

לאחר שספג עונש מאסר של 22 שנים, קלונוב היה רגע לפני פתיחת דף חדש. הוא היה אמור להתשחרר על תנאי ולעשות עבודות שירות כחלק מתהליך השיקום שלו. אך קלונוב החליט לקחת את הסיכון ולברוח מהכלא דווקא ביום בו היה אמור להשתחרר.

החיפושים אחר כמולג׳ון מתגברים, אך השאלות נותרו פתוחות: מה הוביל אותו לבריחה הנועזת הזו? האם יצליח להתחמק מן העונש ולפתוח בפרק החדש של חייו כאסיר נמלט? רק הזמן יגלה מה עלה בגורלו, והסודות שעוטפים את היעלמותו ביום השחרור המיוחל.