לא ייאמן: זה סכום הפיצויים שיקבל אדם שישב 48 שנים על רצח שלא ביצע

גלן סימונס, בן 71, זוכה מאשמה לאחר שבילה כחצי מאה בכלא בגין רצח שלא ביצע. בית המשפט באוקלהומה הכריז עליו רשמית חף מפשע, והביא לסיומו של מאסר השווא הארוך ביותר בהיסטוריה של ארה"ב

Gofundme Glynnrsimmons
גלן סימונס | צילום: צילום מסך מתוך GoFundMe

כולם יכולים להסכים על כך שמערכת הצדק עלולה לעיתים להגזים בעונשים שהיא מטילה על הנאשמים, אך המקרה הבא הוא דוגמה קיצונית לכך. גלן סימונס נידון  על רצח קרולין סו רוג'רס ב-1974. הוא טען שהוא כלל לא היה בלואיזיאנה בזמן האירוע, אך הוא הורשע באשמת רצח, ואף נידון למוות. בסופו של דבר עונשו הופחת למאסר עולם והוא ריצה 48 שנים, חודש ו-18 ימים מאחורי סורג ובריח.

כתבות נוספות:

אז מה קרה 50 שנים לאחר מכן? בית המשפט המחוזי קבע כי ראיות מכריעות בעניינו לא נמסרו לסנגוריו. מתברר כי בדוחות המשטרה מצוין כי עד ראייה זיהה חשודים נוספים. השופטת איימי פאלומבו הכריזה על סימונס כחף מפשע והוא שוחרר ממאסר, כשהוא בן 71 וחולה סרטן. עורך דינו ציין כי הוא מגיב היטב לכימותרפיה והוא "במצב שיפור".

אולי יעניין אותך גם: נהג המונית שנעצר לאחר שדרס יונה: "הכבישים שייכים לבני אדם"

כעת הוא זכאי לפיצוי של כ-175,000$, על פי חוקי מדינת אוקלהומה. סיפורו יוצא הדופן של סימונס, ששבר שיא בארה"ב בגין מאסר השווא הארוך ביותר אי פעם, הגיע עד לקונגרס. מנהיגת בית הנבחרים של המפלגה הדמוקרטית, סינדי מונסון, הגישה הצעת חוק על מנת לטפל ב"פיצויים" לאנשים שנמצאים במצבו של סימונס.