סיוט של כל אינסטלטור: הראש המבעית שהוצא מהביוב

מבעית: צוות אינסטלטורים הוזעק לטפל בסתימה ביתית ונדהם לגלות מה גרם לה. הדמות המצמררת ארבה להם בתוך הצינור ולאחר שלא הצליחו לחלץ אותה באמצעים רגילים, נאלצו לרסק אותה לחלוטין

ראש הבובה המבעית שחילצו עובדי חברת טיהור השפכים
ראש הבובה המבעית שחילצו עובדי חברת טיהור השפכים | צילום: Wessex Water/PA - שימוש ביצירה לפי סעיף 27א

לעבוד בסילוק שפכים וטיהור מערכת ביוב היא גם ככה עבודה לא פשוטה, אבל זה עוד כלום לעומת מה שציפה לצוות התברואה האמיץ של ווסקס ווטר (Wessex Water), החברה שאחראית על תפקוד קווי ההולכה והשאיבה של השפכים של רבים מתושבי העיר בריסטול בדרום-מערב אנגליה.

הצוות המסור נקרא לטפל במערכת ביוב סתומה שגרמה להצפה בחדר השירותים ביתו של אחד התושבים, וגילו לתדהמתם שמה שחוסם את הצינור הוא ראש מפחיד של בובה מבעיתה - שככל הנראה הולך לככב בסיוטים של האינסטלטורים האמיצים.

אינסטלטור מחלץ סתימה. מי יודע מה מסתתר שם?
אינסטלטור מחלץ סתימה. מי יודע מה מסתתר שם? | צילום: שאטרסטוק

ראש בובת הילד כלל גם עין אחת מרוסקת ושיער מעורר פלצות שהורכב מעיסה גועלית של מגבונים לחים שהפכו לעיסה אחת שנדבקה לה יחדיו. לאחר שהצוות המבוהל ניסה לחלץ את הראש בעזרת מוטות ארוכים וציוד המשחרר לחץ סילוני, הם הבינו שצ'אקי מהביוב לא מתכוונת לוותר כל כך בקלות ונאלצו לרסק את הראש שלה לחלוטין על מנת למשוך אותה בחתיכות מתוך הצינור.

אולי יעניין אותך גם: אנאבל זו את? הבובה החלה לזוז לבדה ב-3 בלילה | צפו בתיעוד

החוויה הלא נעימה הביאה את צוות הביוב למסור הודעה לציבור שבה נאמר "זריקה לשירותים של כל דבר מלבד שלושת ה-Ps - נייר, קקי ופיפי - Paper,) poo and pee), עלולה לחסום צינורות ולהוביל לביוב שמציף את הבית שלך, או של מישהו אחר".

לצד זאת, בחברה סיפרו כי זו לא הפעם הראשונה שמתגלים צעצועים ברשת המים של העיר. בעבר הצוות שנקרא לטפל בסתימות, שלף גם את הבובה של פפה חזיר ואפילו בובה של הדג החמקמק נמו.

למרות התפקיד המלחיץ של בובות שונות ומשונות בסתימות, לחברה יש עוד אזהרה חשובה לציבור שרלוונטית לכולנו: "הגורם הגדול ביותר לחסימות הללו הוא מגבונים לחים, שלעתים קרובות מכילים פלסטיק ואינם מתפרקים כמו נייר טואלט. הם מגיעים לנהרות ולסביבה וגורמים לזיהום, ואף מעודדים את היווצרותם של גושים קרושים ומוצקים של שומן אשר מתגבשים בצינורות ביוב ומביאים לסתימתם".