סיבת המוות: החולה קיבל עירוי של מיץ לימון במקום טסיות דם

סרטון שהפך לוויראלי ברשתות החברתיות מסעיר את הודו, לאחר שבני משפחתו של חולה בקדחת דנגי טוענים כי קיבל מיץ לימון במקום טסיות דם בעירוי. הרשויות פתחו בחקירה

Blood Lime
סט העירוי שע"פ החשד מכיל מיץ לימון | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

בית חולים פרטי בפריאגראג', העיר הגדולה במדינת אוטר פרדש בהודו, נאלץ לסגור את שעריו ביום חמישי האחרון לאחר תקרית מטרידה שהכתה גלים ברשתות החברתיות.

הסיפור החל כאשר בני משפחתו של פראדיפ פאנדי, חולה אשר אושפז עם קדחת דנגי (מחלה נגיפית המועברת על ידי יתושים) פרסמו סרטון ברשתות החברתיות בו הם טענו כי במקום טסיות דם, שמו הרופאים בעירוי של החולה מיץ לימון.

עם קבלת הדיווחים החליטה הנהלת המחוז, בהנחייתו של ראש הממשלה בארג'ש פאתאק, לסגור את בית החולים ביום חמישי. פאנדי הועבר למתקן רפואי אחר, אך למרבה הצער מצבו החמיר והוא נפטר זמן קצר לאחר מכן.

המשטרה פתחה בחקירה, ולפי דיווחים ממצאים ראשוניים מצביעים על כך שייתכן שהחולה מת עקב עירוי של טסיות דם שגויות. הרשויות בודקות את מקורן של טסיות הדם הללו. בנוסף החוקרים עורכים בדיקה על מנת לקבוע את מלוא היקף התקלה.

סאורבה מישרה, הבעלים של בית החולים, מסר כי החולה חווה תגובה שלילית לאחר עירוי של שלוש יחידות. מישרה גלגל את האשמה אל בני משפחתו של החולה, וטען כי הם רכשו את הטסיות ממרכז רפואי אחר - בית החולים ע"ש סווארופ ראני נהרו – לאחר שספירת הטסיות שלו צנחה ל-17,000.

אולי יעניין אותך גם: בית החולים שהתגלה כשורץ חרקים מרגיע: "הם לא נושכים"

שופט המחוז, סנג'אי קומאר ח'טרי, אישר שהחקירה נמשכת וכי דגימות של טסיות הדם שעברו בעירוי ייבדקו בקפדנות על מנת לחשוף את האמת מאחורי האירוע המדאיג הזה.