חולמים בגדול: חברת סטארט-אפ חדשנית מפתחת מכשיר שיאפשר לכם לעבוד בזמן השינה

מכשיר חדש יאפשר למשתמשים לנצל את שעות השינה שלהם על מנת לבצע משימות ופעולות בזמן החלימה. המוצר צפוי לצאת בשנת 2025 ומחירו יעלה בין 1,500$ ל-2,000$

Woman,wearing,brainwave,scanning,headset,sits,in,a,chair,while
חלומות צלולים | צילום: Shutterstock

בן אדם מבלה כשליש מחייו בשינה. מבחינת המשק מדובר בשעות עבודה יקרות שהולכות לפח. ישנם עובדים ומנהלים רבים אשר היו חולמים לנצל את השעות האבודות הללו על מנת לשפר את הפרודוקטיביות שלהם. למזלם, חברת סטארט אפ חדשנית בשם Prophetic טוענת שהיא פצחה כיצד להפוך את החלום הזה למציאות. החברה מבטיחה כי מתכנתים יוכלו לכתוב קוד בעודם ישנים, מעצבים יוכלו ליצור תבניות חדשות וספורטאים יוכלו להתכונן לתחרויות - וכל זה בלי לקום מן המיטה.

כתבות נוספות:

איך הם מתכוונים לעשות את זה? באמצעות מוצר חדשני שהם פיתחו בשם "Halo", מעין צמיד ראש אלקטרוני שחובשים על הראש לפני השינה. המכשיר הזה משתמש במודלים של אולטרסאונד ולמידת מכונה (איך אפשר בלי AI?) על מנת לזהות מתי החולמים נמצאים בשלב הקרוי REM, שזהו למעשה הרגע במהלך השינה שבו אתם חולמים. הטכנולוגיה המתקדמת תוכל ליזום אצל המשתמש חלימה צלולה.

מה הם חלומות צלולים? אם יצא לכם פעם להבין במהלך החלום שאתם חולמים - סימן שחלמתם חלום צלול. כלומר, מצב בו החולם מודע לכך שהוא חולם. בדרך כלל התוצאה היא התעוררות מיידית, אך חולמים מנוסים יכולים להישאר במצב החלימה, ובכך למעשה לשלוט בפעולותיהם במהלך החלום. זאת ועוד, לחולםיש אפשרות לכופף את "מציאות" החלום, אך מדובר ביכולת שגם חולמי חלומות צלולים מנוסים מתקשים ליישם.

Prophetic
Halo | צילום: Prophetic

למרות שיהיו מי שירימו גבה, ב-Prophetic לוקחים את הנושא מאוד ברצינות, ואף גייסו את אפשין מהין, שעיצב את מכשיר ה-Neuralink N1 עבור חברת ההשתלות של אילון מאסק. לצדו עובדים גם ווסלי לואי ברי, שיצר בעבר אמנות של מציאות רבודה.

פיתוח ה-Halo נסמך על מחקר שנערך ע"י מכון דונדרס, מרכז חקר המח בהולנד. תוצאות המחקר יקבעו מה הם האזורים הספיציפיים במח אותם יש למקד על מנת לעורר חלימה צלולה. המוצר עצמו צפוי לצאת בתחילת 2025, ומחיקו ינוע בין 1,500$ לדגם בסיסי ועד ל-2,000$ לדגמים המתקדמים יותר. החברה פתחה את ההרשמה לרכישה מוקדמת של המוצר באתר שלה.