לראות כוכבים: תאונת עבודה גרמה לתסמונת נדירה שבלבלה את הרופאים

חשמלאי קליפורני קיבל מכת חשמל בעוצמה של 14,000 וולט. התאונה גרמה לקטרקט בצורת כוכב ולפגיעה בראייה

The New England Journal Of Med
"המתח הגבוה גרם לנזק כה קיצוני והותיר חותם כוכב על עיניו" | צילום: The New England Journal Of Medicine

תאונות במקום העבודה הן דבר שכיח, אך מעטות מהן מובילות לשינויים חריגים ויוצאי דופן כמו במקרה של החשמלאי בן ה-42 מקליפורניה.

כתבות נוספות:

זה היה יום רגיל, כמו כל יום אחר. החשמלאי טיפל במשימותיו השגרתיות, כשלפתע נגע בטעות עם כתפו בחוט חי. כ-14,000 וולט עברו בגופו. באופן חריג, הזרם שעבר בגופו פגע בכצב הראייה שלו בעוצמה בלתי פוסקת. עצב הראייה, שהוא מוליך עדין של מידע חזותי מהעיניים למוח, ניזוק מהמתח העצום.

ההשלכות של התאונה הזאת היו טרגיות, שכן למרות שהחשמלאי שרד, הראייה שלו נפגעה בצורה משמעותית. אך הייתה לתקרית הזאת תופעת לוואי נוספת, משונה, ולמען האמת, מהפנטת - התאונה גרמה להיווצרות קטרקט בצורת כוכב בשתי עיניו.

ד"ר בובי קורן, פרופסור לרפואת עיניים קלינית באוניבסיטת קליפורניה, הסביר בראיון ל-NBC כי "עצב הראייה דומה לחט חשמלי במובנים רבים. המתח הגבוה גרם לנזק כה קיצוני והותיר חותם כוכב על עיניו".

אולי יעניין אתכם גם: תשפטו בעצמכם: האם הפעם נמצאה ההוכחה לקיומה של המפלצת מלוך נס?

ה-New England Journal of Medicine, שפרסם לראשונה את הסיפור הזה בגיליון ינואר 2014, ציין כי החשמלאי עבר ניתוח ארבעה חודשים לאחר התאונה, בניסיון להסיר את הקטקרט בעל הצורה הייחודית. לרוע המזל, ראייתו של החשמלאי השתפרה רק באופן שולי. הנזק לעצב הראייה היה בלתי ניתן לתיקון.