הרופאים היו המומים: גבר בן 62 קיבל 217 חיסוני קורונה במשך שנתיים וחצי

גבר בן 62 מגרמניה נטל במשך 29 חודשים לא פחות מ-217 חיסוני קורונה, זאת בניגוד להמלצות הרופאים. למרבה ההפתעה הגבר לא סבל מתופעות לוואי

Elderly,man,getting,coronavirus,vaccine
חיסון קורונה, אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

מגפת הקורונה הפכה כבר מזמן לזיכרון עתיק, אך הוויכוח בעד ונגד החיסונים עדיין נמשך. עם זאת, לפי מקרה שפורסם בכתב העת הרפואי Lancet Infectious Diseases, ניתן להבין שיש מי שנותרו נלהבים יתר על המידה בכל הנוגע לחיסונים.

כתבות נוספות

על פי הפרסומים, גבר בן 62  פנה באופן פרטי על מנת להתחסן נגד מגפת הקורונה. במשך 29 חודשים הוא ביצע לא פחות מ-217 חיסונים.

המקרה החריג הזה תפס את תשומת ליבם של חוקרים מאוניברסיטת ארלנגן-נירנברג, שהזמינו את חובב החיסונים לסדרת בדיקות. ד״ר קיליאן שובר, מהמחלה למיקרוביולוגיה של האוניברסיטה, סיפר שהאיש נענה בחיוב להזמנתם.

החוקרים ערכו בדיקות באיש, וגם השתמשו בדגימות דם קפואות שנשמרו בשנים האחרונות. ״הצלחנו להשתמש בדגימות האלה כדי לקבוע בדיוק איך המערכת החיסונית מגיבה לחיסון״ אמר ד״ר דובר.

אולי יעניין אותך גם: סקר חדש: 2% מהבריטים טוענים שקיימו יחסי מין עם חייזרים

למרות החששות לגבי היחלשות פוטנציאלית של מערכת החיסון מהמינונים החוזרים והשנים, החוקרים לא מצאו עדות לתגובות שליליות אצל הגבר בן ה-62. עם זאת, החוקרים מזהירים מפני אקסטרפולציה של מסקנות רחבות של מקרה בודד, ומבהירים כי חיסון יתר עלול להיות מסוכן ואינו מומלץ.