מעריצים הסתערו על מוזיאון ואן גוך בגלל קלפי פוקימון בשווי של עד 2,400$

מוזיאון ואן גוך הוציא קלף במהדורה מוגבלת של פיקאצ'ו עם כובע של ואן גוך. המהלך הזה הוביל לבהלה לזהב כשמעריצים מוכרים את הקלפים באלפי דולרים. חברת פוקימון העולמית פירסמה התנצלות

Xdeals Pokemon The Van Gogh Mu
מעריצי פוקימון במוזיאון ואן גוך | צילום: @deals Pokemon, The Van Gogh Museum

מה שהתחיל כניסוי יצירתי שמשלב בין תרבות הפופ לאומנות גבוהה, הפך לטירוף בקרב אספנים. מוזיאון ואן גוך באמסטרדם חגג 50 שנה להיווסדו והחליט לעשות זאת עם השקה מיוחדת של קלפי פוקימון רשמיים במהדורה מיוחדת המוקדשת ליצירותיו האייקוניות של ואן גוך.

כתבות נוספות

שיתוף הפעולה המיוחד הזה, שהוכרז בתחילת החודש, כבש את דמיונם של חובבי פוקימון ברחבי העולם, שכנראה התוספת המבוקשת ביותר לאוסף שלהם היא פיקאצ'ו מעוטר בכובע לבד בדיוקן בסגנון פוסט-אימפרסיוניסטי. זה קרוסאובר שאף אחד לא ידע שהוא צריך, ואף אחד לא ציפה למה שקרה בפתיחת התערוכה. אתר האינטרנט של המוזיאון ציין שהם (יחד עם חברת פוקימון הבין לאומית) "פיתחו פעילויות חינוכיות שונות המבוססות על הקשר המשותף עם האמנות והתרבות היפנית. מאחר והמותג פוקימון הוא אייקון של תרבות הפופ היפנית, והדפסים יפניים היוו מקור השראה משמעותי עבור וינסט ואן גוך".

The Van Gogh Museum2
פוקימונים בחדר של ואן גוך | צילום: The Van Gogh Museum

כדי להפעיל את המבקרים, המוזיאון יזם אירוע שהחל ב-28 בספטמבר, והציע למשתתפים הזדמנות להשיג 'קלפי פרומו של מוזיאון Pikachu x Van Gogh' עבור אוסף הפוקימונים שלהם. הפעילות עוצבה עבור גילאי שש ומעלה, והמשתתפים יצאו למסע מסע מלא ברמזים וחידות, שהובילו כולם לקלף הנכסף. למרות שהפעילות נועדה לגילאים נמוכים יותר, מובן שלא רק ילדים התלהבו מהרעיון. מעריצי פוקימון בכל הגילאים קפצו על ההזדמנות להשיג את הקלפים המיוחדים. לאחר האירוע, הקלפים הנדירים עלו ברשת ונמכרו במחירים גבוהים במיוחד. בין המודעות באיביי ניתן למצוא קלפים ב-1,200$, 1,800$ ואפילו 2,400$.

חברת פוקימון הוציאה התנצלות בפני מעריצים שלא הצליחו להשיג קלפיםץ בהודעה שפרסמה באינטרנט היא הביעה חרטה: "אנחנו מתנצלים בפני כל המעריצים שמחכים בקוצר רוח לקלפי הפוקימון x מוזיאון ואן גוך שלנו. עקב הביקוש העצום, כל המוצרים שלנו מהאוסף הזה אזלו. אנו מבינים שזה מאכזב רבים שפנו אלינו כדי לקבל הנחיות כיצד ומתי ניתן לרכוש את הקלפים".

אבל עוד לא אבדה תקווה לאספנים ולמעריצים שהחמיצו את ההזדמנות. חברת פוקימון רמזה לאפשרות של מהדורות עתידיות, והבטיחה למעריצים שלה שהיא בוחנת באופן פעיל דרכים לספק עוד קלפי פרומו של פיקאצ'ו עם כובע לבד אפור. הפרטים על המהדורות הפוטנציאליות הללו ייחשפו בהמשך.