גבר סורב להיכנס לאיצטדיון עם תנין למרות שהתנין מסייע לו להתמודד עם דיכאון

למרות שהתנין שלו מסייע לו להתמודד עם דיכאון, ג'ואי הני סורב להיכנס עם הזוחל המאיים למשחק בייסבול בפילדלפיה. "מישהו אמר שהם מאפשרים רק חיות שירות. זה בסדר, הוא לא חיית שירות, הוא חיית תמיכה רגשית ויש הבדל"

תנין
וולי וג'ואי | צילום: צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם Wallygatornjoie

בשנים האחרונות השימוש בחיות שירות לתמיכה רגשית הפך ליותר ויותר נפוץ ומקובל. חיות שירות הן בעלי חיים שאומנו במיוחד על מנת לספק סיוע רב ערך לאנשים המתמודדים עם מגוון מצבים רגשיים או פסיכולוגיים. בעוד רבים מכירים את השימוש בכלבי נחייה עבור לקויי ראייה או כלבים המסייעים בניידות עבור אנשים המתמודדים עם מגבלות פיזיות, חיות המספקות תמיכה רגשית חשובות לא פחות. כלבים, סוסים ואפילו קופים מגוייסים לא אחת עבור המטרה החשובה הזאת, אך נדיר מאוד למצוא תנינים בקטגוריה הזאת.

כתבות נוספות

הכירו את וולי, תנין אמריקאי באורך של כ-4 וחצי מטרים, המשמש כחיית התמיכה הרגשית של ג'ואי הני מפנסילבניה. ג'ואי בן ה-70 נאבק כבר שנים בדיכאון קשה. עבור ג'ואי, וולי הוא יותר מסתם בן לוויה יוצא דופן - הוא חבל הצלה. וולי סיפק לו נחמה ותחושת שייכות בעולם. למרות שמדובר בחיה יוצאת דופן, הנוכחות המרגיעה של וולי מסייעת לג'ואי להתמודד עם אובדן של שלושה בני משפחה וארבעה חברים תוך שבועיים.

Wallygatornjoie
וולי וג'ואי | צילום: צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם Wallygatornjoie

למרבה הצער הני ווולי נתקלו בהתנגדות לאחרונה כאשר סורבו להיכנס למשחק בייסבול בפילדלפיה.  בשיחה עם האינדיפנדנט הוא סיפר ששניהם הוזמנו על ידי מעריץ שהכיר חלק מהשחקנים, מכיוון שהם רצו לפגוש אותם. אך ברגע שהוא הגיע לאיצטדיון הוא סורב להיכנס יחד עם התנין. "מישהו אמר שהם מאפשרים רק חיות שירות. זה בסדר, הוא לא חיית שירות, הוא חיית תמיכה רגשית ויש הבדל". חבל שאנשי האבטחה באיצטדיון לא היו רגישים מספיק לדקויות הללו, כי וולי והני נאלצו להישאר בחוץ.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Wally Gator (@wallygatornjoie)

שימוש בחיות תמיכה רגשיות לא שגרתיות, כמו תנינים, מעורר ויכוחים וחששות בקרב רבים. יש המפקפקים בבטיחות ובהתאמה של זוחל כשותף לתמיכה רגשית. חשוב לציין שמקרים כאלו הם נדירים יחסית, ובכל אופן כפופים לתקנות והערכות מחמירות של אנשים מקצוע בתחום הבריאות. בכל זאת - תנין.