גילויים חדשים בנוגע לחתולת הים "שנכנסה להיריון מכריש"

לאחר שפורסם כי חתולת הים נכנסה להיריון באופן מיסתורי, כעת מתבררת האמת העצומה: שרלוט חולה במחלת רבייה נדירה. מנהלת המעבדה בתגובה: "זו לא הייתה הונאה"

Charlott
שרלוט | צילום: Aquarium & Shark Lab by Team ECCO

שרלוט היא ככל הנראה חתולת הים (טריגון) המפורסמת ביותר בעולם. היא עלתה לכותרת לאחר שהצוות במעבדה הימית של צפון קרוליינה סבר כי היא נכנסה להיריון, זאת למרות העובדה שבמשך 8 השנים האחרונות היא לא פגשה אף לא חתול ים זכר אחד.

הסברה כי שאלוט נכנסה להיריון עלתה בעקבות נפיחות בבטנה. לאחר שעברה בדיקות אולטרסאונד, ד"ר ג'ונס, הווטרינר הראשי של המעבדה, קבע כי שרלוט נושאת בבטנה ארבע ביצים.

אחת ההערכות הייתה כי מדובר בפרתנוגזה, תהליך נדיר בו ביצית מתפתחת לתינוק ללא הפרייה. סברה אחרת הייתה כי שרלוט נכנסה להיריון מכריש זכר ששה במיכל שלה, אך הסברה הזו נדחתה לאחר שמומחים טענו כי זה לא אפשרי.

במשך חודשים מעריציה של שרלוט עקבו בהתלהבות אחר העדכונים של המעבדה בדבר ההיריון המתקדם של שרלוט. אך ככל שחלף הזמן, נראה כי הצאצאים ממאנים להגיע.

בסופו של דבר, ברנדה ראמר, בעליה של המעבדה הימית, נאלצה להודות כי שרלוט אינה בהיריון וכי המומחים לא בטוחים אם היא אי פעם הייתה בהיריון. "אנו מצטערים על העיכוב בעדכון בנוגע לשרלוט" נכתב בעמוד הפייסבוק. "הפעם היה צריך לאסוף נתונים ולנתח בדיקות מעבדה. הממצאים מראים ששרלוט פיתחה מחלה נדירה שהשפיעה לרעה על מערכת הרבייה שלה. זאת התפתחות רפואית עצובה ובלתי צפויה".

"העדיפות שלנו היא להתמקד בבריאותה וברווחתה של שרלוט. אנחנו נעבוד עם וטרינרים ומומחים וננחה אותם כדי להבין טוב יותר את המחלה ואת אפשרויות הטיפול בשרלוט. למרות שהמחקר של המחלה מוגבל, אנו מקווים שהמקרה והטיפול הרפואי של שרלוט יתרמו בצורה חיובית למחקר ויהוו תועלת לחתולי ים אחרים בעתיד".

אולי יעניין אותך גם: האם תאומות סיאמיות יכולות להיכנס להיריון? 

ראמר גם התייחסה לביקורת מצד גולשים שטענו כי כל הסיפור היה מפוברק. "אני לא יכולה לשלוט במה שאנשים חושבים. אני יכולה רק לומר את מה שאנחנו יודעים בוודאות. אף פעם לא הייתי שקרנית. זו לא הייתה הונאה".