קולומביה מצאה פתרון למשבר ההיפופוטמים של פבלו אסקובר

הרשויות בקולומביה מתמודדות כבר עשרות שנים עם הסכנות שעולות בעקבות ההתרבות המהירה של עדר ההיפופוטמים, צאצאיהם של ההיפופוטמים של פבלו אסקובר. כעת מעריכים בממשלה כי נמצא הפתרון, אך הוא יקר ועשוי להמשך זמן רב  

Pablo Escobar Hippo 2
משבר הצאצאים של ההיפופוטמים שיובאו על ידי פבלו אסקובר | צילום: Shutterstock

פבלו אסקובר, ברון הסמים הקולומביאני, היה ידוע בהרבה דברים, אבל אחד ההיבטים המוזרים ביותר בנוגע למורשת שלו אינו כרוך בסמים, אלא בהיפופוטמים. אסקובר הקים באחוזתו גן חיות פרטי ומילא אותו בבעלי חיים אקזוטיים שונים, וביניהם גם ארבעה היפופוטמים – שלושה זכרים ונקבה אחת. ההיפופוטמים הללו הצליחו להימלט מן האחוזה לאחר מותו של סוחר הסמים.

כתבות נוספות:

30 שנים חלפו מאז. רוב בעלי החיים שנמלטו נלכדו מחדש על ידי הרשויות, אך את ההיפופוטמים היה קשה להזיז. מתברר כי היפופוטמים הם חיות שקשה מאוד לביית, והם התרבו במהירות בשממה הקולומביאנית. כיום כמעט 170 היפופוטמים מסתובבים חופשי, וגורמים לחששות סביבתיים ובטיחותיים בשל אופיים האגרסיבי, וקצב הרבייה הגבוה שלהם.

African,hippopotamus
היפופוטם | צילום: Shutterstock

סוזנה מוחמד, השרה לאיכות הסביבה של קולומביה, הורתה לדלל את מספרם של ההיפופוטמים בכל האמצעים. למרות חיסולם של כ-20 היפופוטמים, הרשויות התקשרו לעמוד בקצב הרבייה שלהם. "אנחנו במרוץ נגד הזמן מבחינת השפעות סביבתיות ומערכות אקולוגיות קבועות" אמרה השרה.

אולי יעניין אותך גם: טייס מסוק גרם בטעות לאורגיית תנינים באוסטרליה

המצב הסלים עד לנקודה שבה היפופוטמים החלו לתקוף בני אדם. הממשלה החליטה לנקוט באסטרטגיה חדשה. גורמים רשמיים מתמקדים כעת בעיקור ההיפופוטמים. מדובר בתהליך מורכב שעשוי להימשך בין 8 ל-10 שעות, והוא נעשה ע"י צוות של מומחים שהופקד על ביצוע המשימה המורכבת. העלות המוערכת בעיקור היפופוטם אחד עומדת על כ-10,000 דולר.

ממשלת קולומביה הציבה לעצמה יעד של עיקור 40 היפופוטמים בשנה, אם כי ההליך מהווה סיכונים משמעותיים לצוות האנושי, שכן מדובר באחת החיות המסוכנות ביותר בטבע.