סוכה באמצע הארמון של סדאם חוסיין? מסע בעקבות הסוכות המוזרות ביותר בעולם

מסוכה שנוצרה ממכולת משולח ממחוזרות ועד לסוכה שצפה על גבי סירה וסוכה שנבנתה על גבי אופניים - הצטרפו אלינו למסע בעולם בעקבות הסוכות המוזרות ביותר שנבנו אי פעם. אה, ויש גם סוכה אחת רגילה לחלוטין חוץ מהעובדה שהיא נבנתה בארמונו של סדאם חוסיין

A,beautiful,sukkah,made,of,wood,inside,the,courtyard,of
הסוכות המוזרות בעולם | צילום: Shutterstock

בחג הסוכות אנו מצווים בבניית סוכה - מעין ביקתה זמנית שכזאת שבה אנחנו אמורים להעביר את ימי החג, כזכר לתקופה שבה אבותינו יצאו ממצרים. הכללים לבניית סוכה הם נוקשים וברורים: 3 קירות לפחות וסכך שדרכו אפשר לראות את השמיים. כמו שכל אמן יודע - חוקים ומגבלות הם קרקע פורייה לחשיבה יצירתית. לכן זה לא מפתיע שיהודים ברחבי העולם הצליחו ליזום כמה מהסוכות המוזרות, מיוחדות ויצירתיות ביותר שתוכלו להעלות על דעתכם.

כתבות נוספות

סוכת המכולה בדטרויט

הרב ישראל פינסון מדטרויט חשב ליטרלי מחוץ לקופסה ובנה את הסוכה הלא מסורתית הזאת שעשוייה ממכולה (קונטיינר) כזאת שבה בדרך כלל משתמשים בשביל הובלות ברחבי העולם. את המכולה הוא קישט עם אומנות גרפיטי. וכמובן שהסוכה מעוטרת בסכך כשר למהדרין.

סוכת המכולה בדטריוט
סוכת המכולה בדטריוט | צילום: chabad.org

סוכה על סירה בוונציה

בית חב"ד בונציה החליטו לנצל את המשאב הידוע ביותר של העיר - התעלות. הם בנו סוכה ממסגרת עץ העטופה בבד לבן ויצרו כך את הסוכה הצפה שהפכה לגאוות העיר. אין ספק שזו אחת הסוכות היותר רומנטיות שנתקלנו בהן.

Jewish Venice - Chabad of Venice Italy
הסוכה בונציה | צילום: צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק: Jewish Venice - Chabad of Venice Italy

הסוכה המתגלגלת בברוקלין

חסידי חב"ד בברוקלין יצרו סוכה ניידת שהפיצה שמחה במהלך הילולת החג. הסוכה מורכבת על גבי תל אופן והיא כוללת מסגרת מתכת ויריעת ברזנט כחולה ומלאת חיים. כמובן שעל סל האופניים תוכלו למצוא גם את ארבעת המינים. סוכה שהיא גם כשרה וגם תורמת לסיבולת לב ריאה!

Chabad.org
סוכה על אופניים | צילום: Chabad.org

הסוכה הקטנטונת באוויר

הסוכה הקטנטנה הזאת (חצי מטר מרובע גודלה, וגובהה פחות ממטר) אמנם עומדת בתקנים המחמירים של ההלכה אך אין ספק שדרוש אומץ רב בשביל לשהות בה.

Decqfb
סוכה קטנה ומפחידה | צילום: Chabad.org

הסוכה בביתו של סדאם חוסיין

אחד האויבים הגדולים שקמו לעם היהודי וודאי לא היה שמח לשמוע, אך בשנת 2003, לאחר שצבא ארצות הברית כבש את ארמונו המפואר, החליט הרב יעקב גולדשטיין, שהיה קצין דת בכוחות המזויינים של ארצות הברית, להקים סוכה במרכז הארמון. הסוכה הזאת נותנת משמעות חדשה למושג "סוכת שלום".

הסוכה בארמונו של סדאם חוסיין
הסוכה בארמונו של סדאם חוסיין | צילום: Chabad.org