פוחדים מהמלצר: מחקר חדש מגלה כי דור ה-Z סובלים מ״חרדת תפריט״

סקר חדש שנערך בבריטניה מגלה כי דור ה-Z סובל מ״חרדת תפריט״ ומתקשה להחליט מה להזמין במסעדה. והם לא לבד, גם המילניאלס חווים התקף חרדה כשהמלצר ניגש לשולחן

Young,people,taking,food,pictures,with,mobile,smartphone,to,share
לא יודעים מה להזמין | צילום: Shutterstock

גם אתם נתקפים בחרדה בכל פעם שהמלצר מגיש לכם את התפריט? אתם לא לבד. לפי סקר בריטי שנערך לאחרונה, ישנה תופעה ייחודית בקרב דור ה-Z – ״חרדת תפריט״. החרדה הקולינרית הזו משפיעה על כ-86% מכלל שכבת הגיל של דור ה-Z בבריטניה.

כתבות נוספות:

הסקר, שנערך על ידי רשת המאכלים האיטלקית Prezzo, כלל למעלה מ-2,000 משתתפים צעירים. עורכי הסקר מדגישים כי החרדה אינה מוגבלת רק למסגרות חברתיות, אלא נוגעת לעצם הזמנת האוכל.

מעניין לציין שהחרדה הזו היא לא רק לגבי מה לאכול, אלא מורכבת מכמה גורמים. הטריגרים העיקריים הם: עלות הארוחות, מגון האפשרויות הרחב והחשש מפני חרדה לאחר ההזמנה.

אולי יעניין אותך גם: נהג האובר שלה נסע לאט מדי, אז היא עשתה משהו שהוביל למעצרה

ומה לגבי האחים הגדולים שלהם מדור ה-Y? התופעה מתקיימת גם אצל יותר משליש מהמילניאלס אשר הודו שהם לא מעזים להיכנס למסעדה לפני שהם בוחנים את התפריט שלה מראש.

סביר להניח שלרשתות החברתיות יש תפקיד מרכזי בתופעה הזו. כשליש מבני 25 עד 34 בוחרים מנה בתפריט על סמך מה שייראה הכי טוב באינסטגרם, ולאו דווקא על סמך העדפות אישיות.