הלכו לעולמם התאומים הסיאמיים החד-מיניים הראשונים שהזדהו כמגדרים שונים

התאומים הסיאמיים המבוגרים ביותר בעולם הלכו לעולמם בגיל 62. מאז שג'ורג' יצא כגבר טרנס הם הוכרזו כתאומים הסיאמיים הראשונים בעולם בעלי מגדרים שונים

זמן צפייה: 04:32

לורי וג'ורג' שאפל נולדו בפנסילבניה בשנת 1961 כלורי ודורי שאפל, כששתי הגולגולות שלהן ממוזגות חלקית. ניתוח להפרדה לא היה זמין כשהם נולדו, והרופאים לא האמינו שהם יחיו מעבר לגיל 30.

לורי הייתה מסוגלת ללכת, בעוד ג'ורג', שהיה נמוך ממנה בארבעה סנטימטרים ואובחן כחולה בעמוד השדרה, ישב על כסא גלגלים בעוד לורי צועדת  לצדו.

את 24 השנים הראשונות לחייהם הם העבירו במוסד לבעלי מוגבלויות נפש.

ג'ורג', שנולד כדורי, לא אהב את העובדה ששמותיהם מתחרזים, אז הוא שינה את שמו לריבה, על שם זמרת הקאנטרי האהובה עליו – ריבה מקנטייר. בשנת 2007 יצא כגבר טרנס והעדיף להיקרא בשם ג'ורג'. לפי שיאי גינס, המעבר המגדרי שלו הפך אותו ואת לורי לתאומים סיאמיים הראשונים שהזדהו כמינים שונים.

Schappell 3
לורי וג'ורג' שאפל | צילום: רויטרס

למרות שהם חלקו כלי דם חיוניים ו-30% מהמוח שלהם, השניים היו מאוד שונים אחד מן השנייה. לכל אחד מהם היה חדר נפרד בדירה אותה חלקו בפנסילבניה, והם חילקו את הזמן שלהם בין החדרים. הם התקלחו בזמנים שונים והיו להם תחביבים שונים. בנוסף, ג'ורג' הופיע ברחבי העולם כזמר מוזיקת קאנטרי ולורי הייתה שחקנית באולינג מצליחה.

בשנת 2020 הם הפכו לתאומים הסיאמיים הכי מבוגרים בעולם, על פי שיאי גינס.

עם זאת, האח והאחות, שלאורך כל חייהם מעולם לא היו מסוגלים להתבונן זה לזו בעיניים, מעולם לא הביעו רצון להיפרד אחד מן השנייה. בסרט דוקומנטרי בו הופיעו בשנת 1997, אמר ג'ורג': "האם ניפרד? בהחלט לא. למה לתקן את מה שלא שבור?".

אולי יעניין אותך גם: האם האחיות הנסל יכולות להיכנס להיריון? הצצה אל חיי המין של התאומים הסיאמיים

בהספד שלהם נכתב: "ללורי ודורי היה מאוד חשוב לחיות בצורה עצמאית ככל האפשר. מגיל 24 הם שמרו על מגורים משלהם וטיילו רבות".

הם הלכו לעולמם ב-7 באפריל בבית החולים של אוניברסיטת פנסילבניה. סיבת המוות לא ידועה. הם הותירו אחריהם אב ושישה אחים.