פועל הודי שמרוויח 4 דולר ביום מצא יהלום ששווה 100 אלף דולר

חייו של פועל הודי השתנו מן הקצה אל הקצה לאחר שמצא יהלום במשקל 19.22 קרט בשווי מוערך של כ-100 אלף דולר. "החיים שלנו השתנו לנצח"

Gond 1
ראג'ו גונד | צילום: ראג'ו גונד

ראג'ו גונד, פועל פשוט בן 40 ממאדהיה פרדש שבמרכז הודו, נהג לקחת כל עבודה מזדמנת שהוצעה לו על מנת לפרנס את משפחתו הגדולה. הוא עבד בשדות, במכרות וגם כנהג טרקטור. בדרך כלל השכר שלו היה עומד על כ-300 רופי ליום (כ-13.5 ש"ח).

לכתבות נוספות

בניסיון לצאת ממרוץ העכברים, הלך יחד עם אחיו ראקש אל מכרה בפאנה. שם, תמורת 800 רופי (כ-36 ש"ח) רשאי כל אזרח לנסות את מזלו ולמצוא אבני חן.

ביום רביעי שעבר חייו של ראג'ו השתנו לנצח, כאשר לאחר חפירות מרובות מצא אבן נוצצת. "היא נצצה באופן מרהיב, ידעתי מיד שזה היה יהלום!" סיפר מאוחר יותר בריאיון.

Gond 2
שווי היהלום מוערך בכ-95,500 דולר

הוא לקח את היהלום לאנופאם סינג, יהלומן מומחה שבחן את הממצא המיוחד. "זהו יהלום לבן במשקל 19.22 קרט", אמר והעריך את שוויו בכ-95,500 דולר.

סינג הסביר כי הממשלה משכירה מכרות רדודים למשפחות שרוצות לנסות את מזלן ולחפש אבני חן. כל התהליך נעשה בפיקוח של גורמים מנהלתיים. הממשלה לוקחת 11.5% תמלוגים עבור כל ממצא, בתוספת מס כמובן.

Gond 3
ראקש גונד, אחיו של ראג'ו | צילום: ראג'ו גונד

משרד היהלומים ימתין שערך המלאי שלו יעלה על 360,000 דולר לפני שיערוך מכירה פומבית. רק לאחר מכן יקבל גונד את התשלום שלו, שהולך לשנות את חייו מן הקצה אל הקצה.

גונד סיפר כי לכבוד המאורע הוא פתח לראשונה בחייו חשבון בנק והוא מחכה בקוצר רוח לקבל את הכסף. "החיים שלנו השתנו לנצח", אמר.

אולי יעניין אותך גם: לאחר שמצא אהבה: תרם לצדקה 99 ראשי חזיר

ומה הוא מתכנן לעשות עם ההון החדש? "הדבר הראשון שאעשה הוא להחזיר חוב של 500,000 רופי (כ-22.7 אלף ש"ח). אחרי כך נשקיע בכל הילדים שילמדו ויבנו בתים. נקנה גם קרקע ואולי גם טרקטור", אמר.