נחטף כשהיה בן 6 ונמצא על ידי בני משפחתו 70 שנה לאחר מכן

לואיס ארמנדו, שנחטף מקליפורניה ב-1951 כשהיה בן 6, אותר על ידי בני משפחתו 70 שנה מאוחר יותר

Alida Alequin
לואיס ארמנדו (מימין) ואחיו רוג'ר (משמאל) | צילום: Alida Alequin

לואיס ארמנסו אלבינו היה בן 6 כאשר נחטף. הוא שיחה בפארק באוקלנד, קליפורניה, כאשר אישה זרה הופיעה והבטיחה שתתן לו ממתקים אם יתלווה אליה. היא לקחה אותו איתה לחוף המזרחי, וגידלה אותו כשלה. השנה הייתה 1951.

במשך 70 שנה הוא נחשב לנעדר, ולאיש במשפחתו לא היה מושג היכן הוא נמצא. אמו מעולם לא ויתרה על תקווה, אך היא נפטרה בשנת 2005 מבלי שמצאה את בנה.

הייתה זו אלידה אלקין, אחייניתו בת ה-63 של לואיס, שהצליחה לאתר אותו. שבנת 2020 היא עשתה בדיקת DNA מקוונת "רק בשביל הכיף" וגילתה התאמה של 22% עם גבר שבסופו של דבר התברר כי הוא לא אחר מאשר הדוד שלה. היא ניסתה ליצור איתי קשר אך הוא לא השיב לפניות שלה.

בתחילת 2024 היא ובנותיה החליטו לנסות שוב. הן ביקרו בספריה הציבורית של אוקלנד ובחנו מיקרופילם של מאמרים בטריביון. הן השוו בין התמונות של לואיס שפורסמו בעיתונים ב-1951 לתמונות מהרשתות החברתיות של האדם איתו הייתה להן ההתאמה.

המשטרה הסכימה לפתוח מחדש את תיק הנעדרים. הם יצרו קשר עם לואיס שאותר בחוף המזרחי וסיפק דגימת DNA. לא היה מקום לספק - זה היה לואיס ארמנסו.

בסופו של דבר לואיס הגיע לאוקלנד והתאחד עם בני משפחתו. "לא התחלנו לבכות עד אחרי שהחוקרים עזבו" אמרה אלקין. "תפסתי את הידיים של אמא שלי ואמרתי, 'מצאנו אותו!'"

אולי יעניין אותך גם: התחיל לקנח את האף במקלחת וגילה שהייתה לו קוביית לגו בנחיר במשך 26 שנה

למחרת הסיעה אלקין את אמה ואת דודה לביתו של רוג'ר, אחיו של לואיס. "הם תפסו אחד את השני והיה חיבוק ממש חזק וארוך. הם התיישבו וסתם דיברו", סיפרה אלקין.

לואיס אלבינו סירב לדבר עם התקשורת, כך ששאלות רבות נותרו ללא מענה: מי הייתה האישה שחטפה את לואיס? האם לואיס ידע שהוא נחטף? והאם הוא זכר את משפחתו כל אותן שנים?