יצור ימי ענק נשטף אל החוף: "נראה כמו המצאה של מדען מטורף"

דג שמש מגובשש באורך 2 מטרים נסחף אל חופי אורגון. זאת הפעם השלישית שזה קורה מאז חודש יוני

Oregon Fish
דג שמש מגובשש שנסחף אל החוף באורגון | צילום: Seaside Aquarium

רוחצים שבילו בחוף בפארק הלאומי האג פוינט נדהמו לגלות יצור מוזר שנסחף אל החוף. במבט ראשון היצור הזה, שאורכו כ-2 מטרים, נראה כמו משהו מתוך מדע בדיוני, אבל למעשה מדובר בדג שמש מגובשש.

האקווריום הימי של אורגון פירסם בעמוד הפייסבוק שלו תמונות של היצור המשונה, ושפך קצת אור על התעלומה: "דג שמש מגובשש נסחף אל החוף בפארק הלאומי האג פוינט והוא מעורר סערה לא קטנה. שלושה דגי שמש נסחפו לחוף מאז יוני. זה לא יוצא דופן שהחבר'ה האלה נשטפים אל החוף, מכיוון שהם נפוצים מול חופי אורגון".

ואכן, על פי הדיווחים, מאז יוני נסחפו אל החוף שלושה דגי שמש. "היצורים האלה ידועים במראה הייחודי שלהם, שנראים כמו המצאה של מדען מטורף", הסבירו באקווריום הימי של אורגון.

התגובות לפוסט שיקפו את התחושות של האנשים לגבי הממצא המשונה הזה. "יש לו בטן מלאה בשקיות מצרכים… או אשפה", התלוצץ אחד הגולשים. אחר הביע דאגה ואמר: "האוכלוסייה שלהם נמצאת בסכנה קיומית". וגולשת אחרת הביעה רחמים ליצור חסר המזל וכתבה: "אוי, הוא ענק! מסכן!".

אולי יעניין אותך גם: ״הסיוטים הגרועים ביותר שלכם״: תולעי אש ארסיות נסחפו אל החוף

ג שמש מגובשש מצוי במים טרופיים וממוזגים ברחבי העולם. הוא ידוע בזכות צורתו הייחודית: גופו מזכיר ראש דג המחובר לזנה, ללא מרכז הגוף, והוא פחוס יחסית. הוא מסוגל לקפוץ מהמים לגובה של 3 מטרים, ככל הנראה במטרה להיפטר מטפילים.