עד על טבעי: כך עדות של רוח רפאים עזרה להרשיע רוצח

אי אז בשנת 1897 נרשם במדינה ווסט וירג'יניה תקדים היסטורי וחד פעמי - רוח רפאים עזרה להכריע משפט רצח. אז איך זה בעצם קרה? הסיפור המלא

האם אי פעם חשבתם שעדות של רוח רפאים יכולה לשמש להרשעת רוצח? אז ובכן, מסתבר שיש לכך תקדים משפטי.

כתבות נוספות

בשנת 1897, אדם בשם ארסמוס אדוארד סטריבלינג טראוט שו נידון על רצח אשתו ששמה זונא. ב-23 בינואר של אותה השנה, גופתה של אשתו של ארסמוס נמצאה על ידי נער שליחויות שהגיע לדירתם.

כשפתח הנער את הדלת, זונא התגלגלה מיד במורד המדרגות.  הילד הזעיק עזרה, אבל לפני שחוקר מקרי המוות ד"ר ג'ורג' קנאפ הספיק להגיע, ארסמוס חזר הביתה והעביר את זונא למיטתם. הוא הלביש אותה  בשמלה בעלת צוואר גבוה על מנת שיוכל להסתיר את סימני החניקה שבעזרתה הרג אותה.

זונא בצעירותה | צילום: צילום מסך

הרופא ניסה לבדוק את גופתה של זונא אך ארסמוס החל להתחרפן, מה שגרם לחוקר מקרי המוות לעצור באמצע הדרך ולקבוע שמותה נגרם בנסיבות טבעיות.

לאחר בדיקת הרופא, ארסמוס נתקל בבעיה נוספת, הלוויות כנהוג לפעמים בדת הנוצרית נערכו עם ארון קבורה פתוח, וכך גם הלוויתה של אשתו. ארסמוס החליט להיות יצירתי ולהסתיר את צווארה בעזרת צעיף הפעם.

לאור המצב ארסמוס הראה סימנים רבים של לחץ, אך הנוכחים האמינו שההתנהגות החריגה נבעה מתחושת צער עזה ולא חשדו בדבר.

עם זאת, האדם היחיד עם חשדות כלפי ארסמוס הייתה אמה של זונא, מרי ג'יין הסטר.

למרי תמיד היה חוסר אמון בארסמוס, אבל לא הייתה בטוחה מדוע. במקום זאת, היא רק התפללה שהאמת על מה שהיא האמינה שקרה תתברר. ולמזלה, כך קרה. וכאן המצב הפך לעל טבעי.

לדברי מרי, רוחה של בתה הופיעה מולה והסבירה את ההתעללות ממנה סבלה בידי בעלה. היא אמרה שרוח הרפאים של בתה אפילו הסבירה את סיבת המוות; ויכוח במהלך ארוחת הערב שהביא לכך שזונא נחנקה בידי ארסמוס. רוח הרפאים אף הוסיפה שצווארה נשבר במפרק הראשון.

זונא בתמונה לפני מותה | צילום: צילום מסך

בדוח גם נכתב כי רוח הרפאים סובבה את ראשה על מנת להראות למרי את השבר בצוואר.

לאור הראיות החדשות,מרי ביקשה לפתוח מחדש את התיק, והתובע הסכים.

החקירה כללה חילוץ גופתה של זונא ובדיקת האזור שנפגע לכאורה. למרבה ההפתעה, הם גילו שהצוואר שלה היה חבול ושבור, דבר הגרם לכך שסיבת המוות השתנתה.

באופן מפחיד, לא רק שהצוואר של זונא נשבר, אלא שהוא נשבר במפרק הראשון בדיוק כפי שסיפרה רוח הרפאים למרי. לאחר שנחפר ברקע של ארסמוס, החוקרים גילו שלאיש יש היסטוריה של אלימות ויש לו אישה קודמת שמתה גם היא בנסיבות מסתוריות.

שלט המספר את המקרה בכניסה לעיירה | צילום: צילום מסך

ארסמוס עמד למשפט ומרי העידה נגדו, היא סיפרה על האינטראקציה העל טבעית שהובילה למשפט: "היא אמרה לי שהצוואר שלה נלחץ במפרק הראשון וזה היה בדיוק כמו שהיא אמרה לי".

כשנשאלה אם היא חושבת שבאמת ראתה את ביתה - שזה לא היה חלום - אמרה מרי: "כן, אני בטוחה במאת האחוזים".

"סיפרתי להם על השמלה שבה היא נהרגה, וכשהיא התקדמה לעזוב אותי היא סובבה את ראשה לגמרי והסתכלה עליי כאילו היא רוצה שאדע על זה".

ארסמוס נידון אז למאסר עולם מאחורי סורג ובריח ונשלח לכלא במדינה. זו הפעם הראשונה והיחידה בהיסטוריה שחשבון של רוח רפאים מבטיח הרשעה.