המשפיעניות האלו לא אמיתיות - אבל לא תאמינו כמה עוקבים יש להן

לא, אלה לא משפיעניות אמיתיות. מדובר בדוגמניות שנוצרו ע"י תוכנות עיצוב גרפי ובינה מלאכותית. אז איך זה שיש להן כל כך הרבה עוקבים?

אלה סטולר ואנה זק
אלה סטולר ואנה זק | צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של itsellastoller

בעולם בו דוגמניות ומשפיעניות אינסטגרם מכתיבות טרנדים, החלה תופעה בשנים האחרונות שרק צברה תאוצה מאז נכנסו לעידן ה-AI. חלפו הימים שבהם הרשתות החברתיות היו רק חלון ראווה של בני אנוש. סוג חדש של משפיעני רשת כבש את האינסטגרם, רק שבמקום דוגמנים ודוגמניות מדובר במודלים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית. העובדה הזאת לא מונעת מהם לצבור עוקבים בכמויות מטורפות.

כתבות נוספות

1. Lil Miquela

מיקלה היא אחת החלוצות בתחומה. היא פעילה ברשת כבר משנת 2016 ומאז הפכה לסנסציה עם מליוני עוקבים. היא לא רק דוגמנית, אלא גם זמרת וקריינית. היא ידועה גם בכך שהיא לא מהססת להביע דעה בנושאים חברתיים. למשל, בביו שלה באינגטרם מתנוססת בגאווה התגית: #BlackLivesMatter.

מספר עוקבים: 2.7M

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Miquela (@lilmiquela)

2. Bermuda

רבים רואים בברמודה כקונטרה למיקלה, ולעיתים היא אף מתוארת כנמסיס שלה, אבל לברמודה לא איכפת כי היא לא אמיתית. הייחודיות שלה מתבטאת לא רק ב-CGI אלא גם באופן שבו היא מתקשרת עם העוקבים שלה, מה שמעלה שאלות רבות בנוגע לקו שבין הווירטואלי למציאותי.

מספר עוקבים: 240K

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bermuda (@bermudaisbae)

3. Imma

אימה (ביפנית: "עכשיו") נוצרה על ידי חברת DataGrid מטוקיו, שמתמחה בפיתוח מודלים אנושיים היפר-ריאליסטיים באמצעות AI. היא הוצגה לעולם לראשונה בשנת 2019 ומאז הפכה לוויראלית בזכות הריאליזם הגבוה שלה.

מספר עוקבים: 399K

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by imma (@imma.gram)

 

4. Shudu

שודו נוצרה ע"י הצלם הבריטי קמרון ג'יימס וילסון בשנת 2017. במקור היא הייתה אמורה להיות יצירה גרפית בלבד, אך היא הפכה במהירות לסנסציה ברחבי העולם. היא השתתפה בקמפיינים של מותגים גדולים כמו Balmain ו-Fenty Beauty של ריהאנה וצפויה לה קריירה ארוכה, גם בזכות העובדה שהיא תישאר צעירה לנצח.

מספר עוקבים: 241K

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shudu (@shudu.gram)

5. Milla Sofia

מילה סופיה, בת 24 מפינלנד, כבר סגרה לא מעט שיתופי פעולה עם מותגים שונים וכיום היא ספונסרית של Tyyliluuri, אחד הקמעונאים המקוונים המובילים בפינלנד. כן, יש לה גם קוד קופון (MILLA10). מילה עצמה לא מוטרדת מהעובדה שהיא כנראה לוקחת עבודה ממשפיעניות אחרות, בין השאר שהיא לא אמיתית.

מספר עוקבים: 68.7K

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Milla Sofia (@millasofiafin)

6. Ella Stoller

הנציגה הישראלית ברשימה שלנו היא אלה סטולר שנוצרה ע"י ZOE01 הישראלית, חברה המייצרת דמויות וירטואליות. סטולר מיוצגת בסוכנות הדוגמנות ITM והיא כבר הספיקה לקטוף קמפיינים בחברת הלבשה תחתונה ואפילו לרקוד לצד אנה זק בטיקטוק. אכן גאווה ישראלית.

מספר עוקבים: 8K

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ella Stoller (@itsellastoller)