הזניחו את בתם במשך 12 שנה על ספת העור עד שמתה מוות מחריד

קליי ושילה פלטשר, בני זוג מלואיזיאנה, הודו באשמת הריגה בעקבות מותה של בתם בת ה-36, לייסי אלן פלטשר. גופתה של לייסי נמצאה במצב קשה של תת תזונה כשהיא "ממוזגת" עם ספת העור

Lacy 4
לייסי פלטשר | צילום: East Feliciana Parish Coroner's Office

סיפורה העגום של לייסי פלטשר ממחיש את חומרת המעשים של הוריה. לייסי הייתה אוטיסטית ועל פי הדיווחים עברה הטרדות בבית הספר. כשהייתה בכיתה ט' הוריה הוציאו אותה מבית הספר לטובת חינוך ביתי. בגיל 24 חוותה ירידה קוגניטיבית ולא יכלה עוד לצאת מן הבית.

במשך 12 שנים הוזנחה לייסי על ידי הוריה, שהשאירו אותה על הספה והניחו לידה מגבות כדי שיהיה להם קל יותר לנקות את ההפרשות שלה. לעיתים קרובות, נהגו ההורים לצאת לחופשות ארוכות כשהם משאירים את לייסי המורעבת לבדה.

בשנת 2022 התקשרה שילה פלטשר לשירותי החירום ודיווחה כי לייסי הפסיקה לנשום. כשהשוטרים הגיעו הם מצאו את לייסי "ממוזגת" על ספת העור כשהיא לובשת חולצת טריקו בלבד ומכוסה בשתן ובצואה. "הפצעים באזור הישבן והראש היו כה חמורים עד שעצם נראתה לעין." כתבו השוטרים. "בהתבסס על החור שנוצר בכרית הספה שעליה ישבה נראה כי הקורבן הייתה באותה תנוחה די הרבה זמן".

Lacy 2
קליי ושילה פלטשר | צילום: East Feliciana Parish Coroner's Office

שילה טענה בפני החוקרים כי לייסי פיתחה פוביות מדברים שגרמו לה בסופו של דבר לפחד לקום מהספה מכל סיבה שהיא. היא הצהירה שהם היו מודעים לפצעים בגופה של לייסי ושהם נהגו לנקות אותם באופן שגרתי באמצעות תמיסת מלח, ספריי אנטיביוטי ואבץ.

ד"וח הנתיחה שלאחר המוות קבע באופן מחריד כי לייסי עברה הזנחה כרונית חמורה וסבלה מתת תזונה כרונית ומרעב חריף. גופה היה מכוסה בפצעי לחץ והיא סבלה מזיהום כרוני בעצמות עם סיבים מספת העור ורימות שנמצאו על המשטח החשוף של העצמות.

סיבת המוות הייתה אלח דם שנבע "כתוצאה מהיגיינה לקויה, חוסר תנועה ממושך ותת תזונה כתוצאה מהזנחה כרונית חמורה של אדם בעל צרכים מיוחדים".

סטיבן מור, עורך דינם של ההורים, אמר: "כל הורה לילדים עם מוגבלויות יכול להגיד לך שהדברים האלה יכולים לקרות. זו דוגמה קיצונית לאיך שזה קורה. הם לקחו אחריות. עכשיו הם מסתכלים אחורה ולא מאמינים שהגיעו למצב בו הם נמצאים".

שילה וקליי פלטשר נידונו כל אחד ל-40 שנות מאסר, אם כי 20 שנים מתוכם הם על תנאי. הם ירצו חמש שנות מאסר על תנאי בפיקוח לאחר שתקופת המאסר שלהם תסתיים.

אולי יעניין אותך גם: מזעזע: כלאו חמישה ילדים שחורים באסם והחזיקו אותם כעבדים

"הם התרשלו, כן. ברור שהם התרשלו" אמר עורך דינם של בני הזוג. "הם אהבו אותה עד מוות. זו העדות האמיתית של הפלצ'רים. הם אהבו את בתם עד מוות".