יכולים ללמוד מהם? העיר שמענישה את הפוליטיקאים שלה בכך שהיא מטביעה אותם בכלוב בנהר

הפתרון לפילוג במדינת ישראל? בעיירה טרנטו באיטליה מטביעים בכל שנה את הדמויות הציבוריות המוכרות שחטאו, כשהדמויות הבולטות ביותר הן הפוליטיקאים כמובן. אז נכון שלא מדובר בעונש מימי הביניים וידועי הציבור נכנסים רק לטבילה קטנה, אבל אולי המסר יכול ללמד אותם לקח לעתיד

הטבעת פוליטקאי בכיר בעיר | צילום: צילום מסך מתוך twitter

בעיירה טרנטו שבאיטליה מידיי שנה מתקיים מנהג יוצא דופן בו כל העיר מתאספת על מנת לשפוט דמויות ציבוריות מוכרות, ביניהן מספר רב של פוליטקאים, על התנהגותן הבעייתית במהלך השנה.

האירויע הייחודי נקרא "טונקה" והוא חלק מחגיגות אמצע השנה שנערכות בחודש יוני בעיירה הפסטורלית בצפון איטליה.

האירועים נועדו לכבד את הקדוש ויג'יליו, הפטרון של העיר, ואחד האירועים המרכזיים הוא בית המשפט של התושבים שבו מובאות למשפט דמויות מפורסמות מטרנטו שביזו את עצמן במהלך השנה.

צפו באירוע המיוחד

 

חלקם יימצאו חפים מפשע ולא יעברו את הטביעה בנהר, ואילו אלו שימצאו אשמים יכנסו לטבילה קצרה במים בעודם כלואים בכלוב ברזל.

לעתים קרובות מאוד זה אומר שפוליטיקאי הולך להיות בין אלה שטובלים במים, כי כשאתה מחפש את האדם בעיר שהכי פישל זה בדרך כלל יהיה פוליטיקאי.

האשם בדרכו לטבילה בנהר | צילום: צילום מסך מתוך twitter

אם אתם חושקים בחופשה בעיירה המיוחדת ותרצו גם לתפוס את הפסטיבל, אז כדי שתדעו שהטונקה מתרחשת באופן מסורתי ביום ראשון האחרון לפני ה-26 ביוני, התאריך שבו החגיגות מגיעות לסיומן. בשנה שעברה זה התרחש ב-19 ביוני ובסך הכל שישה אנשים נמצאו אשמים בעוד חמישה ניצלו מצלילה בנהר אדיג'ה.

העיירה טרנטו | צילום: shutterstock

הטבעת האנשים בנהר משמשת כמחווה לאחד העונשים הנפוצים במילניום הקודם, שבו היו מטביעים (על אמת) את פושעי העיר בנהר.

הטונקה הפכה לאחרונה לוויראלית, וכבר מתחילות להגיע שמועות על מקומות אחרים בעולם אשר רוצים לאמץ את המנהג המיוחד, מי יודע אולי אפילו יום אחד אצלנו בנחל הירקון.