אישה שהתעוררה לחיים לאחר שהייתה מתה במשך 27 דקות כתבה פתק מצמרר

אישה שמתה במשך כמעט חצי שעה הפתיעה את כולם כאשר לפתע התעוררה ושרבטה הודעה מצמררת על פתק. בין אם אתם מאמינים בחיים שאחרי המוות ובין אם לא, קשה להישאר אדישים לסיפור הזה

2opbjw

סיפורה של טינה היינס מארה"ב יכול להפתיע אנשים רבים. טינה סבלה מדום לב, ולמרות ניסיונות ההחייאה הנואשים של בעלה בריאן, היא הלכה לעולמה. עם זאת, כשהובהלה לבית החולים קרה דבר מופלא. הרופאים הצליחו להחיות אותה ולהחזיר אותה לחיים, 27 דקות לאחר שמתה.

מה קרה שם בעצם? מנקודת מבט רפואית מה שטינה היינס חוותה מכונה מוות קליני – הפסקה זמנית של זרימת הדם והנשימה. מוות קליני מתרחש כאשר הלב מפסיק לפעום (דום לב) והנשימה נפסקת, מה שמוביל למחסור בחמצן למוח. עם זאת, במקרים שבהם מאמצי החייאה נעשים במהירות, ניתן להפוך את המצב הזה, כפי שקרה במקרה של טינה.

לאחר שטינה שבה להכרה, הפעולה הראשונה שלה הייתה לבקש מהצוות הרפואי עט ונייר. היא שירבטה בידה החלשה שתי מילים שהותירו את כולם המומים: "זה אמיתי". כאשר נשאלה למה היא מתכוונת, היא פשוט סימנה עם ראשה כלפי מעלה.

1edzdm
"זה אמיתי | צילום: Tina Hines

מאוחר יותר סיפרה טינה שהיא משוכנעת שהיא ראתה את ישו. "זה היה כל כך אמיתי, הצבעים היו כל כך מרהיבים", אמרה.

אולי יעניין אותך גם: מצא מכתב בבקבוק שהושלך לים לפני 30 שנה, אבל זה היה מאוחר מדי

מעניין לציין שחוויות כמו זו של טינה אינן נדירות כפי שניתן לחשוב. מחקרים מראים שבעוד שרוב האנשים אינם זוכרים דבר מהרגע בו הם היו "מתים", כ-10% עד 20% מהאנשים מדווחים על חוויות חזותיות או חושיות. מחקר משנת 2013 של אוניברסיטת מישיגן בדק ומצא שחולדות הראו עלייה בפעילות המוחית בנקודת המוות, הרבה יותר מאשר בזמן שהיו בהכרה. החוקרים גילו שרמת הפעילות של המוח גבוהה באופן מפתיע במהלך תהליך הגסיסה.