מושל פלורידה הציג במהלך דיבייט "מפת קקי" והפך לבדיחת היום ברשתות החברתיות

במהלך דיבייט בין מושל קליפורניה למושל פלורידה, החזיק האחרון המפה המציגה "צואה אנושית שנמצאת ברחבי סן פרנסיסקו". דה-סנטיס מתמודד על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות 2024

מושל קליפורניה גאווין ניוסום בדיבייט מול רון דה-סנטיס | צילום: צילום מסך מתוך Fox News

פוליטיקאים רבים נותנים להשתמש באמצעים חזותיים במהלך הנאומים שלהם. ראש הממשלה נתניהו ידוע כחובב גדול של אמצעי מבע זה, למשל כאשר הציג מעל בימת האו"ם ציור של פצצה כביטוי לאיום האיראני. הפוליטיקאים מודעים לכך שהם מסתכנים בכך שיהפכו לבדיחה, אך מאחר ומדובר במתכון כמעט בטוח לויראליות, רבים מהם לא מהססים להשתמש בכלי זה.

כתבות נוספות:

מי שבימים האחרונים הפך לשיחת היום בפיד הפוליטיקה האמריקאי הוא מושל פלורידה רון דה-סנטיס, שבמהלך דיבייט שערך מול מושל קליפורניה גאווין ניוסום, החליט לתמוך את טיעוניו עם גרפיקה יוצאת דופן. בעוד השניים דנו בנושאים חשובים כגון פשיעה, חינוך וזכויות אזרח, דה-סנטיס החליט לשלוף מפה של סן פרנסיסקו עליה מסומנות נקודות חומות המייצגות אזורים בהם נמצאה צואה אנושית.

המפה יוצאת הדופן הזאת נשלפה לאחר שניוסום מתח ביקורת על מערכת בריאות הנפש של פלורידה וטען כי היא "מערכת בריאות הנפש הגרועה ביותר באמריקה, מלבד מיסיסיפי וטקסס". דה-סנטיס לא נשאר חייב, ואת 30 השניות שניתנו לו על מנת להגיב לטענות הוא בחר לנצל כדי לחשוף את מפת הקקי. ניוסום יריבו לא הצליח לעצור את צחוקו. נקודות הציון החומות מכסות את המפה כמעט לחלוטין והן מייצגות צואה אנושית שנמצאה ברחובות סן פרנסיסקו.

אולי יעניין אותך גם: פריצת דרך מדעית: קקי של ג'ירפות עשוי לסייע לחולי סוכרת

גולשים רבים לעגו למפה של דה-סנטיס. משתמש אחד כינה אותה "המפה הסודית של Poop Town". אך אחרים שיבחו את דה-סנטיס על כך שהביא את הדיון לרמות חדשות והעלה נקודות (חומות) חשובות.

רון דה-סנטיס מתמודד על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות ב-2024, אך הוא נגרר מאחורי דונלד טראמפ, המועמד המוביל. מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל הביע תמיכה בישראל, ואף הורה לסגור קבוצות סטודנטים פרו-פלסטיניות שהביעו תמיכה בארגוני טרור.